Η ικανότητα των μαθητών να αναπτύσσουν επιστημονικά επιχειρήματα σε βιολογικά ζητήματα με κοινωνικές προεκτάσεις: εστιασμένη διδακτική παρέμβαση στο ζήτημα της βιοτεχνολογίας

Περίληψη

Η διαδικασία διατύπωσης και διαπραγμάτευσης επιχειρημάτων δηλαδή η επιχειρηματολογία, έχει απασχολήσει την τελευταία δεκαετία πλήθος επιστημόνων και έχει οδηγήσει στη διεξαγωγή μεγάλου αριθμού ερευνών. Η συμβολή της στη μαθησιακή διαδικασία (ανάπτυξη γνωστικών-μεταγνωστικών δεξιοτήτων, ενίσχυση επιστημονικού γραμματισμού, προώθηση της φύσης της επιστήμης και της επιστημολογίας) την έχουν ανάγει σε βασικό δομικό λίθο των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ). Για το λόγο αυτό πολυάριθμα κράτη την εντάσσουν στα προγράμματα σπουδών τους για τις Φυσικές Επιστήμες. Ωστόσο οι μαθητές δυσκολεύονται ιδιαίτερα στην ανάπτυξη επιχειρημάτων, αν και έχουν προταθεί πλαίσια που θεωρείται ότι προάγουν τις δεξιότητες επιχειρηματολογίας. Στην Ελλάδα, η επιχειρηματολογία παρουσιάζεται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Βιολογίας, μάλλον περιγραφικά και όχι ρητά, στην πραγματικότητα όμως η διαμόρφωση των συγκεκριμένων πλαισίων είναι εξαιρετικά σπάνια. Σκοπός λοιπόν της παρούσας διατριβής ήταν αρχικά η μελέτη της ικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Argumentation, which is the wording and negotiation process of arguments, has occupied numerous scientists in the past decade and it has led to conducting large number of investigations. Its contribution to the learning process (development of cognitive-metacognitive skills, enhancement of scientific literacy, promotion of nature of science and epistemology) have made it a key factor of Science. This is the reason why numerous countries have incorporated it into their Science Curricula. Although some frameworks have been proposed considering to promote argumentation skills, students still find it very difficult to develop arguments. In Greece, argumentation is presented in Biology Curricula, rather descriptively than explicitly, but in fact the configuration of these frameworks is extremely rare. Therefore, the aim of this research was initially the study of students' ability to argue and the simultaneous investigation of the kind of informal reasoning, which they use when arguing. B ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39526
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39526
ND
39526
Εναλλακτικός τίτλος
The ability of students to develop scientific arguments in biological issues with social implications: a focused teaching intervention on the issue of biotechnology
Συγγραφέας
Γεωργίου, Μάρθα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Τσελφές Βασίλειος
Βρεττός Ιωάννης
Παπασιδέρη Ισιδώρα
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΒιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματολογία; Επιχείρημα; Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα; Άτυπος συλλογισμός; Βιοτεχνολογία; Βιολογία; Φυσικές επιστήμες; Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
141 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)