Το νερό στη χημική εκπαίδευση: έννοιες, παρανοήσεις, δυσκολίες στην κατανόηση

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present study, wetlands of the areas of Acheloos river Delta, Strofilia, Vasiliki and Krioneri are studied from the ecological point of view and their flora and vegetation are correlated with the main abiotic factors of soil and water. For the survey of the flora and the vegetations units’ identification a sufficient number of samplings were made in representative sites of relevant vegetation units of the studied areas. In every sampling site, samples of soil and water - where it was possible - have been also taken, for laboratory processing. On-site measurements have been taken for following water parameters: pH, temperature, redox, alkalinity, CO2 and conductivity. Soil samples were analysed in the laboratory and the identified parameters were: soil particles size (%), soil moisture (%), pH and conductivity, CaCO3 (%,), organic matter (%), total N (mg/100gr, Kjehldahl method), P (mgr / kgr, Olsen method), K (meq/100gr, in ammonium acetate pH 7.0). Water samples were additional ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17607
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17607
ND
17607
Εναλλακτικός τίτλος
Water in chemical education: concepts, misconceptions, difficulties in understanding
Συγγραφέας
Κουκά, Άννα του Αντώνιος
Ημερομηνία
2000
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Τσαπαρλής Γεώργιος
Βοσνιάδου Στέλλα
Κοσμά Αγνή
Καραγιάννης Μιλτιάδης
Τσαγκάρης Ιωάννης
Αλμπάνης Τριαντάφυλλος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Λέξεις-κλειδιά
Χημικές έννοιες; Νερό ως χημικη ένωση; Νερό ως διαλύτης; Εννοιολογική αλλαγή; Επεξηγηματικά πλαίσια; Ιδέες; Διαδικασία μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
329 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)