Η κατανόηση της χημικής αλλαγής και η σχέση της με γνωστικούς παράγοντες: μια αναπτυξιακή προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μία ερευνητική μελέτη για την επίδραση τεσσάρων γνωστικών χαρακτηριστικών στην κατανόηση της χημικής αλλαγής. Τα τέσσερα αυτά γνωστικά χαρακτηριστικά είναι: η τυπική συλλογιστική (LTh), η εξάρτηση/ανεξαρτησία από το πεδίο (FDI), η αποκλίνουσα σκέψη (DIV) και η συγκλίνουσα σκέψη (CONV). Το τέταρτο γνωστικό στυλ, αποτέλεσε εργαλείο έρευνας για πρώτη φορά σε Έλληνες μαθητές. Το δείγμα αποτελείτο από 374 συνολικά μαθητές, διαφορετικών ομάδων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως η ηλικία (13, 15 και 17 ετών), η τάξη (Β’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου και Γ’ Λυκείου) και η κατεύθυνση σπουδών (θετική και τεχνολογική κατεύθυνση της Γ’ Λυκείου) που φοιτούσαν σε γυμνάσια και λύκεια του Νομού Καβάλας. Είχε προηγηθεί πιλοτική εφαρμογή του κύριου ερωτηματολογίου σε 91 μαθητές, οι οποίοι εξαιρέθηκαν από το κύριο δείγμα.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν υποβλήθηκαν σε στατιστική επεξεργασία. Σε πρώτη φάση, διερευνήθηκε η επίδραση μεταβλητών σε μεταβλητές. Οι τέσσερις γνωστικές μεταβλητές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this study, students’ understanding of chemical changes was investigated in relation to four individual differences, related to logical thinking, field dependence/independence, convergence and divergence thinking. The study took place in Greece with the participation of students (n=374) from three grades (8th, 10th and 12th grades) of secondary education. A stepwise multiple regression analysis revealed that the above cognitive variables were statistically significant predictors of the students’ achievement, with logical thinking to be the most dominant. Unexpectedly, no statistically important effect was found across ages. Moreover, students' partial achievement scores on understanding the structure of substances and their changes, along with the cognitive variables, appeared to have an effect on their competence in interpretation of chemical changes. Path analyses were implemented to depict these effects. A theoretical analysis that associates the role of cognitive variables with ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41651
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41651
ND
41651
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of some cognitive variablies on understanding chemical change: a developmental approach
Συγγραφέας
Κυπραίος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Μακρής Νικόλαος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Μάρκος Άγγελος
Σακκά Δέσποινα
Δημητρίου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χημική αλλαγή; Γνωστικοί παράγοντες; Τυπική συλλογιστική; Συγκλίνουσα σκέψη; Αποκλίνουσα σκέψη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
174 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)