Πρακτικές παραγωγής και αναθεώρησης γραπτών μαθητικών κειμένων ως κοινωνικοπολιτισμικής διαδικασίας: έρευνα-δράση σε μαθητές Ε΄ Δημοτικού

Περίληψη

Η διδασκαλία και μάθηση της παραγωγής και αναθεώρησης του γραπτού λόγου στη σχολική εκπαίδευση διεθνώς βασίστηκε για χρόνια στην αντίληψη ότι τα γραπτά κείμενα είναι αυτόνομα αντικείμενα και ο εκπαιδευτικός ο μεταδότης της γνώσης ορθής (ανα)δόμησής τους. Παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες ο γραπτός λόγος νοηματοδοτήθηκε ως διεπιδραστική και κοινωνική πρακτική και η μάθησή του ως πολιτισμικό συνεργατικό εγχείρημα, η εκπαιδευτική πράξη (και) στη χώρα μας εξακολουθεί να κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από αποπλαισιωμένες αντιλήψεις και πρακτικές κειμενικής παραγωγής και αναθεώρησης οι οποίες, παρά τη νευραλγική σημασία τους, ελάχιστα μελετώνται ερευνητικά. Λαμβάνοντας υπόψη το ερευνητικό αυτό κενό και αναγνωρίζοντας τη σημασία της λεπτομερούς χαρτογράφησης των σχολικών εγγράμματων πρακτικών ως βασικής προϋπόθεσης για την κατανόηση και αλλαγή τους, η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση αφενός των πρακτικών παραγωγής και αναθεώρησης γραπτού λόγου σε μία Ε΄τάξη δημόσιου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The teaching and learning of the production and revision of written texts in school education has internationally relied for years on the notion that written texts are autonomous objects, and that the teacher is the transmitter of the knowledge of their proper (re)structure. In recent years, writing/literacy has been understood as an interactional and social practice, and its learning has been given the meaning of a cul-tural collaborative process. However, the educational practice in Greece (among other countries) is still largely dominated by decontextualized perceptions, and by practices of textual production and revision. Despite their crucial importance, these perceptions and practices are hardly ever studied in academic research.The Thesis takes as a starting point exactly this void in academic research, as well as the importance of a detailed mapping of school literacy practices as a basic re-quirement for understanding and changing them. Therefore, it sets out to examine the cu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38988
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38988
ND
38988
Εναλλακτικός τίτλος
Students’ written - text production and revision practices as a sociocultural process: an action research study of fifth grade students
Συγγραφέας
Κέκια, Μέλλω (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τομέας Γλώσσας και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσοκαλίδου Πετρούλα
Ντίνας Κωνσταντίνος
Χοντολίδου Ελένη
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κουτσογιάννης Δημήτρης
Καμαρούδης Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Γραπτός λόγος ως κοινωνική πρακτική; Μάθηση ως κοινωνικοπολιτισμική διαδικασία; Συλλογική επαναδιατύπωση γραπτών μαθητικών κειμένων; Μετασχηματισμός πρακτικών σχολικής κοινότητας γραπτού λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
507 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)