Γλωσσικές και γνωστικές συνιστώσες των διαταραχών λόγου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Αφετηρία της παρούσας εργασίας είναι ο σημαντικός ρόλος του προφορικού λόγου και κυρίως του προφορικού αφηγηματικού λόγου στην απόκτηση του σχολικού γραμματισμού. Τα παιδιά που ακολουθούν το τυπικό πρότυπο ανάπτυξης με την είσοδό τους στο νηπιαγωγείο έχουν αποκτήσει επάρκεια στο να χρησιμοποιούν τη μητρική τους γλώσσα. Οι ικανότητες στον προφορικό λόγο και ιδιαίτερα η ικανότητα της αφήγησης των παιδιών του νηπιαγωγείου έχουν συνδεθεί άμεσα με τις ικανότητες του γραπτού λόγου στη σχολική ηλικία. Δυσκολίες στον προφορικό λόγο και κυρίως στον αφηγηματικό λόγο στην προσχολική ηλικία που παραμένουν και μετά τα 6 χρόνια συνδέονται άμεσα με δυσκολίες στον γραπτό λόγο, τόσο στην ανάγνωση όσο και την παραγωγή γραπτού λόγου. Στην παρούσα έρευνα επιλέχθηκαν παιδιά νηπιαγωγείου προκειμένου να διερευνηθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο λόγο και ιδιαίτερα στον προφορικό αφηγηματικό λόγο καθώς και παιδιά που φοιτούσαν στη β΄ δημοτικού, που επίσης αντιμετώπιζαν δυσκολίες στο λόγο, προκειμένου να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The starting point for this research study centers on the crucial role oral speech, and particularly oral narrative speech, plays in the acquisition of school literacy. Those children who follow a typical developmental pattern upon starting preschool education seem to have acquired sufficient competence in using their mother tongue. Oral speech competence and mainly narrative competence of preschool children seem to have a direct link with the writing competence at this age. Difficulties in the oral speech and mostly in the narrative speech that linger after the age of six are directly associated with difficulties in the written language, both in reading and in writing. Two groups of children were selected to participate in the study: preschoolers, in order to explore the difficulties they had in language skills and particularly in narrative speech, and second graders with language difficulties, in order to trail their developmental process. Research data showed that assessing preschoo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38986
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38986
ND
38986
Εναλλακτικός τίτλος
Language and cognitive correlates of language disordered preschooler children
Συγγραφέας
Παππά, Μαρία του Δημήτριος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζουριάδου Μαρία
Αϊδίνης Αθανάσιος
Γωνίδα Ελευθερία - Σοφία
Καρακίτσιος Ανδρέας
Μενεξές Γιώργος
Μπάρμπας Γιώργος
Πρώιου Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Απόκτηση του λόγου; Αφηγηματική λειτουργία; Διαταραχές λόγου; Ειδικές διαταραχές λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 204 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)