Μεταγλωσσικές δεξιότητες: η συμβολή τους στη μάθηση

Περίληψη

Η έρευνα που παρουσιάζεται στην παρούσα διατριβή είχε στόχο τη διερεύνηση της συμβολής των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων στη μάθηση και συγκεκριμένα στην παραγωγή γραπτού λόγου, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και των μαθητών τους, μετά από πειραματική διδακτική παρέμβαση στοχευμένη στην ενίσχυση των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων και των μεταγλωσσικών στρατηγικών συγγραφής. Από τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής προέκυψε ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές θεωρούν ότι οι ανεπτυγμένες μεταγλωσσικές δεξιότητες συμβάλλουν θετικά στις γλωσσικές επιδόσεις των μαθητών, οδηγούν τους μαθητές στο αίσθημα μεγαλύτερης ασφάλειας και ικανοποίησης, ως προς την παραγωγή των γλωσσικών προϊόντων τους και για τον λόγο αυτό, η διδασκαλία που στοχεύει στην ανάπτυξη των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων είναι προτιμητέα από τους μαθητές.Αφορμή για την εκπόνηση αυτής της έρευνας αποτέλεσε η κοινή διαπίστωση στον εκπαιδευτικό κόσμο της αδυναμίας των μαθητών στη σωστή χρήση της μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to explore the contribution of metalinguistic abilities to learning procedures and specifically to writing, according to the beliefs of teachers in primary schools and their students, after the application of a pilot teaching programme, which focuses on the enhancement of metalinguistic abilities and metalinguistic writing techniques and on the reinforcement of metalinguistic abilities and metalinguistic writing techniques. Data analysis showed that both teachers and students believe that metalinguistic abilities contribute positively to students’ language writing performance and more specifically to writing, they make students more confident and satisfied with their language use and writing products and for this reason students prefer teaching methods, which aim at developing metalinguistic abilities and reinforcing metalinguistic skills.This research was based on the acknowledgement of the fact that students demonstrate weakness in the correct use of the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38181
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38181
ND
38181
Εναλλακτικός τίτλος
Metalinguistic abilities: the contribution to knowledge
Συγγραφέας
Ζέρβα, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Σαλβαράς Ιωάννης
Παπαδάτος Ιωάννης
Δράκος Γεώργιος
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Νάκας Αθανάσιος
Βρεττός Ιωάννης
Μαγουλά Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεωρίες μάθησης; Μεταγλωσσικές δεξιότητες; Μεταγλώσσα; Παραγωγή γραπτού λόγου; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών; Προτιμήσεις μαθητών; Ερωτηματολόγια; Πρόγραμμα δομημένης παρέμβασης; Διδακτικές στρατηγικές; Μεταγνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
232 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)