Ποιότητα ζωής από πλευράς υγείας και λειτουργική ικανότητα σε μαθητές / τριες ειδικού σχολείου: εφαρμογές στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Περίληψη

Ένα από τα βασικά θέματα της εκπαίδευσης στο ειδικό σχολείο είναι η διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής από πλευράς υγείας και της λειτουργικής ανεξαρτησίας των μαθητών. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν η σύγκριση της ποιότητας ζωής από πλευράς υγείας, της λειτουργικής κατάστασης και της κινητικότητας σε παιδιά του ειδικού σχολείου σε σχέση με παιδιά του τυπικού σχολείου. Δεδομένα στην έρευνα παρείχαν οι γονείς 251 μαθητών ηλικίας 12 ετών (M.Ο. = 12.21, Τ.Α. = 3.38 έτη) και 158 γονείς μαθητών (M.Ο = 12.06, Τ.Α. = 3.44 έτη). Αξιολογήθηκε η ποιότητας ζωής από πλευράς υγείας χρησιμοποιώντας το Pediatric Quality of Life Inventory (J. W. Varni, M. Seid, & C. A. Rode, 1999b), η λειτουργικής ικανότητας χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο WeeFIM 4.0 και η κινητικότητας της σπονδυλικής στήλης. Ανάλυση διακύμανσης με τρείς παράγοντες έδειξε ότι το συνολικό σκορ της ποιότητας ζωής από πλευράς υγείας των παιδιών του τυπικού σχολείου (Μ.Ο. = 86.74, Τ.Α. = 16.11) ήταν στατιστικώς σημαντι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Maintaining and improving functionality and health-related quality of life represents a fundamental issue of special education settings. The purpose of this study to compare the health-related quality of life, functional status and mobility between children attending special schools and special education students. Data for this study provided the parents of 251 typical education students aged 12 years (x = 12.21, S.D. = 3.38 years) and 158 parents of special education students (x = 12.06, S.D. = 3.44 years). Health-related quality of life was assessed using the proxy version of the Pediatric Quality of Life Inventory (J. W. Varni, et al., 1999b), functional independence was assessed using the WeeFIM 4.0 questionnaire spinal mobility was assessed using a telemetry-based system. A three-way analysis of variance showed that the total health-related quality of life score of typical education children (x = 86.74, S.D. = 16.11) was statistically significant lower (p< 0.05) than that of speci ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37008
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37008
ND
37008
Εναλλακτικός τίτλος
Health - related quality of life and functional ability in special education students: applications for special education and teaching
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Δέσποινα του Κυριάκος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μάλλιου Παρασκευή
Βλαχόπουλος Συμεών
Κωφοτόλης Νικόλαος
Γκοδόλιας Γεώργιος
Κουτσούκη-Κοσκινά Δήμητρα
Μπενέκα Αναστασία
Γιοφτσίδου Ασημένια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική αγωγή; Άτομα με ειδικές ανάγκες; Άσκηση; Ειδικό Σχολείο; Ειδική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
216 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)