Κοινωνικός εκφοβισμός και οι φιλικές σχέσεις παιδιών και εφήβων: διαστάσεις φύλλου και εθνο-πολιτισμικής προέλευσης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει στόχο να διερευνήσει το ρόλο της φιλίας και των ποιοτικών της διαστάσεων, θετικών και αρνητικών, στη θυματοποίηση στο σχολικό περιβάλλον κατά την περίοδο της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 985 μαθητές και μαθήτριες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αστικών και αγροτικών περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι : α) η σχολική φιλία έχει εξέχουσα θέση στη ζωή των παιδιών και των εφήβων και επηρεάζει τις συμπεριφορές τους, β) η ηλικία και η διαφορετικότητα ως προς την εθνο-πολιτισμική προέλευση επηρεάζουν σημαντικά το βαθμό θυματοποίησης στο σχολείο, γ) το φύλο, η ηλικία και η εθνο-πολιτισμική προέλευση συντελούν στη διαμόρφωση συγκεκριμένων συμπεριφορών αναζήτησης και παροχής υποστήριξης από και προς φίλους σε συνθήκες θυματοποίησης, δ) συγκεκριμένες διαστάσεις της πιο οικείας σχολικής φιλίας, προβλέπουν την έκθεση του μαθητή και της μαθήτριας στις ποικίλες εκφάνσεις του κοι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present doctoral thesis is to investigate the role of friendship quality and its positive and negative features in peer victimization, during childhood and adolescence. The sample consisted of 985 primary and secondary students from urban and rural areas of Central Macedonia, Greece. Data analysis showed that: a) school friendship is important to children. Having good friends affects children’s behavior, b) age and ethnicity has a positive effect on social victimization, c) gender, age and ethnicity affects children’s help-seeking behaviors and helping behaviors, when victimized at school, d) certain aspects of close friendship predict certain types of social victimization. Loneliness, showing concern, participating in common activities and stressful feelings and reactions towards the closest friend, predict, under the effect of gender, age and ethnicity, social victimization and prove the complexity of the relationship between friendship and social victimization in the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35888
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35888
ND
35888
Εναλλακτικός τίτλος
Social bullying and friendship relationships among chidren and adolescents: gender and ethnicity
Συγγραφέας
Καλατή, Βασιλική (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννη-Κουϊμτζή Βασιλική
Σακκά Δέσποινα
Συγκολλίτου Ευθυμία
Αθανασιάδου Χριστίνα
Ψάλτη Αναστασία
Μπάκα Αφροδίτη
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός εκφοβισμός; Εθνοτική ταυτότητα; Φιλία; Ταυτότητες φύλου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
280 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)