ΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ. ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ-ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Περίληψη

ΟΙ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΣΑΝ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΜΕΣΟΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΣΕ ΔΥΟ ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ (ΙΣΤΟΡΙΑ) ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ). ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ - ΟΧΙ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ - ΚΑΙ ΕΘΕΤΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ' ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΛΛΟΤΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΤΟΜΙΚΑ, ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΜΩΣ, Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΑΤΟΜΙΚΗ. ΤΑ ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ: Α) ΩΦΕΛΗΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΜΕΣΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΤΟΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, Β) ΟΙ ΑΡΙΣΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΩΦΕΛΗΘΗΚΑΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΡΙΟΥΣ, ΑΛΛΑΩΣΤΟΣΟ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE MAINLINE OF THE STUDY CONSIDERS THE DEVELOPMENT AND USAGE OF SOME PARTICULAR COGNITIVE STRATEGIES, APPEARING ONLY AFTER MIDDLE CHILDHOOD. WITH AGE, CHILDREN BECOME MORE AND MORE CAPABLE IN EXECUTING COGNITIVE STRATEGIES; AS THEIR EDUCATIONAL EXPERIENCE INCREASES, CHILDREN ARE INVOLVED IN NEW SCIENTIFIC AREAS AND HAVE TO ADAPT THE APPROPRIATE MEMORY STRATEGIES ACCORDING BY. THUS, STRATEGY INSTRUCTION SEEMS BOTH A PLAUSIBLE AND POTENTIALLY A HIGHLY BENEFICIAL UNDERTAKING. ON THE OTHER HAND, EDUCATORS EMPLOY GROUP DISCUSSION TO FACILITATE LEARNING. ANY THREE PERSONS BECOME A GROUP IF THEY ENTER INTO A DISCUSSION, I.E. INTERACTION, CONCERNING AN OBJECT OF THEIR ATTENTION. IN OUR CASE, GROUP PRODUCTS WERE THE CONSEQUENCES OF INDIVIDUAL CONTRIBUTING. SOCIAL FACILITATION EFFECTS WERE, IN THIS STUDY, EITHER ENHANCING OR INHIBITING, DEPENDING UPON SEVERAL FACTORS, SUCH AS THE NATURE OF THE TEXTS, THE COGNITIVE STRATEGY PROPOSED, AND THE ACADEMIC ABILITY OF THE STUDENTS THEMSEL ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3527
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3527
ND
3527
Εναλλακτικός τίτλος
THE DEVELOPMENT AND THE USAGE OF SOME PARTICULAR COGNITIVE STRATEGIES CONCERNING TEXT PROCESSING IN PHYSICS AND IN HISTORY
Συγγραφέας
Αβεντισιάν-Παγοροπούλου, Άννα (Πατρώνυμο: Αράμ)
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΓΕΩΡΓΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΟΡΠΟΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΜΠΕΖΕΒΕΓΚΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ-ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ; Γνωστικές στρατηγικές; Γνωστική επιστήμη; Επεξεργασία κειμένων; Εφηβική ηλικία; ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ/ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
250 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)