Εθνικές εορτές και διαπολιτισμική προσέγγιση στο πολυπολιτισμικό ελληνικό νηπιαγωγείο: μία μελέτη περίπτωσης

Περίληψη

Με τον όρο εθνικές εορτές θα μπορούσαν να προσδιοριστούν όλα εκείνα τα τελετουργικά γεγονότα που αφορούν προηγούμενες ιστορικές στιγμές του εθνικού-κράτους, οι οποίες και κατέχουν ξεχωριστό ρόλο αλλά και σημασία. Οι εθνικές εορτές που αφορούν λοιπόν, τις ‘επιλεγμένες δόξες’, τις ιδρυτικές στιγμές στην πορεία του έθνους, δημιουργήθηκαν για να συνδράμουν στην ενδυνάμωση του εθνικού κράτους ,και γιαυτό απέβλεπαν πρωτίστως στην διαμόρφωση αλλά και αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας των πολιτών.Η έρευνα αυτή επιδιώκει να εξετάσει την σχέση μεταξύ των πεποιθήσεων, αντιλήψεων έξι νηπιαγωγών και των αντίστοιχων διδακτικών τους πρακτικών, που αφορούν την υλοποίηση των θεμάτων για τις δύο εθνικές εορτές την 28η Οκτωβρίου και 25η Μαρτίου και εάν αυτές (οι διδακτικές πρακτικές) επιδρούν και στους μαθητές των συγκεκριμένων νηπιαγωγών. Παράλληλα, στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει την φύση αυτών των πεποιθήσεων και αντίστοιχων ή όχι πρακτικών ,δηλ εάν είναι εθνοκεντρικές, παραδοσιακέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

National Celebrations are designated dates on which celebrations mark the nationhood of a nation, so they are created in order to empower the establishment of the nation. This study aims to investigate the casual relations among six kindergarten teachers’ beliefs and their relevant teaching practices and the possible impact on their students, regarding the two national celebrations in Greece, the 28th of October and the 25th of March. In addition ,this study focuses on examining the nature of their teaching approach, whether they are ethnocentric or in accordance with the intercultural education. The results indicate strong casual relations among teachers’ beliefs and their teaching practices in most of the sub-categories ,and reveal accordingly an impact on their students. Furthermore, based on the research findings ,the majority of the kindergarten teachers –four of them- could be characterized as ethnocentric, one kindergarten teacher follows the principle of intercultural educatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34576
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34576
ND
34576
Εναλλακτικός τίτλος
National celebrations and intercultural approach in multicultural greek kindergarten: a case study
Συγγραφέας
Μουσιάδου, Νικολέτα του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Βακαλόπουλος Κωνσταντίνος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Καρακίτσιος Ανδρέας
Κυρίδης Αργύριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Eθνικές εορτές; Προσχολική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Πεποιθήσεις νηπιαγωγών; Διδακτικές πρακτικές νηπιαγωγών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 406 σ. ; Β' τόμος 185 σ.), εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)