Κατανόηση αυθεντικών μη αφηγηματικών κειμένων από παιδιά Ε΄και ΣΤ΄τάξεων δημοτικού σχολείου: μια ψυχογλωσσολογική προσέγγιση

Περίληψη

Η αναγνωστική κατανόηση αποτελεί σημαντικό πεδίο της έρευνας της ανάγνωσης. Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα επιχειρούν να εντοπίσουν τους παράγοντες που κατέχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ή την αποτυχία της αναγνωστικής κατανόησης. Η έρευνα, ωστόσο, για την αναγνωστική κατανόηση δεν είναι αρκετά αναπτυγμένη σε ό,τι αφορά την ελληνική γλώσσα και ιδιαίτερα στα μη αφηγηματικά κείμενα. Στην παρούσα εργασία συμμετείχαν 87 παιδιά της Ε΄ και Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, τα οποία εξετάστηκαν σε εννέα έργα κατανόησης αυθεντικών μη αφηγηματικών κειμένων με στοιχεία περιγραφής (description), αναφοράς (report), περιγραφής διαδικασίας (description of procedure), επιχειρηματολογίας (exposition) και διαδικασίας (procedure). Ταυτόχρονα, εξετάστηκαν η προηγούμενη γνώση που έφεραν τα παιδιά ως προς το περιεχόμενο των έργων, η ικανότητα συναγωγής συμπερασμών, η ταχύτητα ανάγνωσης, η λεκτική ικανότητα (όπως μετρήθηκε με το γλωσσικό μέρος του WISC III), η αναδρομή στο κείμενο – η οποία εξετάστηκε και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Reading comprehension is an important field of the reading research. Modern research data attempt to find those factors which play an important role in the development or failure of reading comprehension. However, reading comprehension research is not adequately developed in greek, especially on non-narrative texts. The current paper was based on the comprehension evaluation of 87 primary school pupils (5th and 6th grade) on nine authentic non-narrative texts with characteristics of description, report, description of procedure, exposition and procedure. A number of other factors, related with reading comprehension were also evaluated, such as the students’ prior knowledge as regards the content of the texts, their inference making ability, their reading times, their verbal ability (as measured by the WISC III test) their recurrence to the text and their gender. The research’s results demonstrated a partial inability, on behalf of the participants, to integrate the texts’ information a ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42222
ND
42222
Εναλλακτικός τίτλος
Fifth and sixth grade elementary school students’ comprehension of authentic non narrative texts: a psycholinguistic approach
Συγγραφέας
Χατζηαθανασίου, Ανδρέας του Χρίστος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Τάνταρος Σπυρίδων
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μανωλίτσης Γεώργιος
Δημάκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστική κατανόηση; Μη αφηγηματικά κείμενα; Συναγωγή συμπερασμών; Προηγούμενη γνώση; Μεταγνωστικές στρατηγικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
440 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)