Δια βίου μάθηση με όρους διαπολιτισμικότητας: ευρωπαϊκό και ελληνικό θεσμικό πλαίσιο και εφαρμογή του

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής, που εντάσσεται στο γνωστικό πεδίο της κοινωνιολογίας του δικαίου της εκπαίδευσης, είναι να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό (δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη Διά Βίου Μάθηση, όσον αφορά δύο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, που είναι οι Τσιγγάνοι και οι Παλιννοστούντες. Μελετάται η κοινωνική αποτελεσματικότητα των κανόνων του δικαίου της εκπαίδευσης, ως ενός επιμέρους αντικειμένου μελέτης της κοινωνιολογίας του δικαίου, και ειδικότερα διερευνάται ο βαθμός στον οποίο εκπληρώνονται οι στόχοι της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Διά Βίου Μάθηση, σύμφωνα με τη γνώμη δύο άμεσα ωφελούμενων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, σε ένα αμφίπλευρο διαπολιτισμικό πλαίσιο προβληματισμού. Προκειμένου να υπηρετηθεί ο παραπάνω ερευνητικός σκοπός, γίνεται, αφ’ ενός, ποσοτική και ποιοτική ανάλυση περιεχομένου νομικών κειμένων, και αφ’ ετέρου ποιοτική ανάλυση περιεχομένου συνεντεύξεων με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis, which belongs to the field of sociology of education law, is to explore the manner in which the European Union and the Greek statutory framework on Lifelong Learning are implemented in Greece, concerning two vulnerable social groups of population, that is, the Roma and the Pontic Greek Repatriates. The study examines the social effectiveness of education law, considered as a specific area of socio-legal inquiry, and, more specifically, it explores the extent to which the goals of educational policy on Lifelong Learning are achieved, in the opinion of two directly benefited vulnerable social groups in a dual intercultural questioning framework. In order to meet this research aim, both quantitative and qualitative content analysis of legal documents has been made, on the one hand, and qualitative content analysis of interview data with the target groups concerned with the relevant legal regulations, on the other. Furthermore, under the “systemic-global appr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29159
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29159
ND
29159
Συγγραφέας
Κουτίδου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής
Εξεταστική επιτροπή
Ιντζεσίλογλου Νικόλαος
Κουτούπα-Ρεγκάκου Ευαγγελία
Γουδήρας Δημήτριος
Πιτσελά Αγγελική
Γουγουλάκης Πέτρος
Ιγγλεζάκης Ιωάννης
Τσαούση Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Νομική Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Διά βίου μάθηση; Διαπολιτισμικότητα; Θεσμικό πλαίσιο; Ευρωπαϊκή Ένωση; Ήπιο δίκαιο; Εύπλαστο δίκαιο; Τσιγγάνοι; Παλιννοστούντες; Κοινωνιολογία του δικαίου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 576 σ. και Β' τομος 251σ.), πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)