Πάουλ Κλέε: Το χρώμα και το εικαστικό σύμβολο ως στοιχεία της δημιουργικής έκφρασης των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αναπτύσσει και προτείνει ένα οργανωμένο διδακτικό μοντέλο βασισμένο στη σκέψη και το έργο του καλλιτέχνη Πάουλ Κλέε για την εικαστική εκπαίδευση των μαθητών της μέσης βαθμίδας του Δημοτικού Σχολείου. Η παιδαγωγική-καλλιτεχνική αυτή πρόταση, που αποτελεί τον καρπό μιας προοδευτικής έρευνας δράσης σε σχολικές μονάδες της Αττικής, αξιολογεί τη δημιουργική κινητοποίηση των πρωτοβάθμιων μαθητών μέσα από τις εικαστικές τέχνες. Με μεθοδολογικά εργαλεία «το χρώμα» και «το εικαστικό σύμβολο» στα παιδικά σχέδια, η εργασία αναδεικνύει το Δημοτικό Σχολείο ως ένα παιδαγωγικό πλαίσιο ελεύθερης συναισθηματικής ενδυνάμωσης, προσωπικής έκφρασης και κοινωνικής δράσης των μαθητών.
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present research develops and proposes a structured teaching model based on the thought and work of artist Paul Klee with regard to the art education of students in the middle classes of Primary School. This pedagogical and artistic proposal which is the result of a progressive action research in schools of Attica, evaluates the creative expression of students through visual arts. With the use of “colour” and “symbol” in children's drawings as methodological instruments, this research portrays Primary school as an educational context where emotional empowerment, self-expression and social activity of students flourish.
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (80.47 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.