Η ποιότητα των τροφίμων όπως γίνεται αντιληπτή από τους καταναλωτές χοίρειου κρέατος

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της ποιότητας του χοιρινού κρέατος από τη σκοπιά των καταναλωτών. Ο στόχος αυτός επιδιώχτηκε με την πραγματοποίηση μίας πρωτογενούς έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 665 κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Ο σχεδιασμός της έρευνας βασίστηκε στην εφαρμογή της Conjoint Analysis, κατά την οποία χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες χοιρινού κρέατος, οι οποίες αξιολογήθηκαν από τους συμμετέχοντες, με απώτερο στόχο τη διερεύνηση των προσδοκιών που δημιουργούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του κρέατος στους καταναλωτές σε σχέση με τις διαστάσεις που θεωρείται ότι αποτελούν την ποιότητα του χοιρινού κρέατος. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, και οι τέσσερις παράγοντες που μελετήθηκαν (χρώμα, ενδομυϊκό λίπος, τιμή και χώρα προέλευσης) επηρεάζουν τον τρόπο που οι καταναλωτές διαμορφώνουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με την ποιότητα του χοιρινού κρέατος, ενώ ιδιαίτερος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει το ενδομυϊκό λίπος στη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis aims at investigating consumer perception of pork meat quality. This aim was attempted by means of a field research, performed in the urban area of Thessaloniki, while 665 pork meat consumers participated in it. The research was based on consumers’ quality evaluations of pork meat pictures, which were computer-manipulated, in order to reveal the way several factors affect consumer perceptions of pork meat quality. Conjoint Analysis was employed to design the study and analyse the data that were collected. Results indicate that all the adopted factors (colour, intramuscular fat, price and country of origin) influence the way consumers form their quality expectations, while intramuscular fat seems to play a special role in the aforementioned perceptions. Finally, differences in participants’ age, gender and level of education, also, appear to affect pork meat quality expectations.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27698
ND
27698
Εναλλακτικός τίτλος
Food quality and how it is perceived by pork meat consumers
Συγγραφέας
Παπαναγιώτου, Πανωραία Ευάγγελος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Γεωπονική
Εξεταστική επιτροπή
Τζίμητρα-Καλογιάννη Ειρήνη
Μάττας Κωνσταντίνος
Ζώτος Γεώργιος
Σέμος Αναστάσιος
Μπάτζιος Χρήστος
Γαλανόπουλος Κωνσταντίνος
Μπουτσούκη Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Γεωργικές Επιστήμες
Επιστήμες Ζωικής Παραγωγής
Λέξεις-κλειδιά
Αντιληπτή ποιότητα; Τρόφιμα; Μάρκετινγκ; Χοιρινό κρέας; Καταναλωτές; Ανάλυση σύζευξης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 232 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.