Σημασιολογική βάση εννοιών πληροφορικής: ένα γνωστικό εργαλείο μάθησης και αξιολόγησης

Περίληψη

Στο πλαίσιο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αναπτύχθηκε το γνωστικό εργαλείο σε υπολογιστή ονόματι Semandix, το οποίο σχεδιάστηκε για τη μάθηση εννοιών Πληροφορικής και την αξιολόγηση της κατανόησης εννοιών του γνωστικού αυτού αντικειμένου. Για την ανάπτυξη του εργαλείου αυτού μελετήθηκαν οι εναλλακτικές αντιλήψεις που αναγνώστες κειμένων Πληροφορικής εμφανίζουν κατά την οικοδόμηση γνώσης σύμφωνα με μοντέλο κατανόησης κειμένου. Το γνωστικό εργαλείο που αναπτύχθηκε αποτελεί μια σημασιολογική βάση εννοιών Πληροφορικής, η οποία συνδυάζει και επεκτείνει υπάρχοντα γνωστικά εργαλεία, όπως βάσεις δεδομένων και εννοιολογική χαρτογράφηση, καθώς και σημασιολογικά υπολογιστικά λεξικά και εργαλεία επεξεργασίας φυσικής γλώσσας με σκοπό τη διάγνωση της κατανόησης εννοιών Πληροφορικής και την ανατροφοδότηση του χρήστη με πληροφορία σχετική με τις γνωστικές κατηγορίες που εμφανίζονται σε κείμενα Πληροφορικής, ώστε ο χρήστης να υποστηριχθεί στην οικοδόμηση της επιστημονικής γνώσης. Η διαδικασία εκπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the frame of the present doctoral dissertation the computer based cognitive tool named Semandix for learning Computer Science concepts and assessing the comprehension of the concepts of the same subject has been developed. For this development the alternative conceptions that Computer Science texts readers present during knowledge construction according a text comprehension model were studied. The cognitive tool constitutes a semantic database of Computer Science concepts, which combines and extends existing cognitive tools such as databases and concept mapping tools, as well as semantic computational dictionaries and natural language processing tools for the diagnosis of Computer Science concepts comprehension and the feedback to the user with information regarding the cognitive categories appearing in Computer Science texts, so that the user is supported on scientific knowledge construction. The methodology is divided into two axes. The first one lines out of some cognitive tools ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27408
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27408
ND
27408
Εναλλακτικός τίτλος
Semantic database of informatics concepts: a cognitive tool for learning and assessment
Συγγραφέας
Μπλίτσας, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Βοσνιάδου Στυλιανή
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Γιαννακουδάκης Εμμανουήλ
Κουρουπέτρογλου Γεώργιος
Αλεξανδρή Χριστίνα
Κορδάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστικό εργαλείο; Μοντέλο κατανόησης κειμένου; Οικοδόμηση γνώσης; Σημασιολογική βάση δεδομένων; Σημασιολογικό λεξικό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)