Ανάπτυξη διαδικτυακού μαθησιακού περιβάλλοντος που βασίζεται σε περιπτώσεις: αξιοποίηση στη διδακτική της πληροφορικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιηθούν οι περιπτώσεις διδακτικά και ειδικότερα μέσω μαθησιακών περιβαλλόντων ψηφιακής τεχνολογίας. Η επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας έδειξε ότι μαθησιακές δραστηριότητες διαφορετικών τύπων μπορούν να δημιουργηθούν με αφετηρία μια περίπτωση, χωρίς ωστόσο αυτή η δυνατότητα να υποστηρίζεται από τα υπάρχοντα μαθησιακά περιβάλλοντα. Στην παρούσα διατριβή προτείνεται η σχεδίαση του μαθησιακού περιβάλλοντος CASTLE (CASes for Teaching and LEarning). Καινοτόμα στοιχεία του CASTLE είναι: α) η διαχείριση των περιπτώσεων και των δραστηριοτήτων ως διαφορετικών και ανεξάρτητων μεταξύ τους οντοτήτων, β) η υποστήριξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών (συγγραφείς εκπαιδευτικού υλικού, εκπαιδευόμενοι), γ) η δυνατότητα εξειδίκευσής του στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός γνωστικού αντικειμένου. Στο πλαίσιο της διατριβής παρουσιάζεται η διαδικασία εξειδίκευσης του CASTLE για τη διδασκαλία του Προγραμματισμού και το πειραματικό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present dissertation examines the didactic utilization of cases, specifically through digital learning environments. The review of existing digital case-based learning environments indicated the need for the development of an environment that enables the creation of learning activities of different types based on one or more than one cases. Towards this end, the design of the learning environment CASTLE (CASes for Teaching and LEarning) is proposed. Innovative characteristics of CASTLE concern: the distinction of cases and activities that are handled as different entities, the support of interaction between users and its generic design that can be specified for different subject matters. A prototype of CASTLE for teaching Programming has been created and is described, along with a proposed template of Programming cases which is supported by experimental evidence. Programming teachers who used and evaluated the CASTLE Programming prototype expressed positive opinions. Finally, the i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28527
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28527
ND
28527
Εναλλακτικός τίτλος
A web-based case-based learning environment: Use in the didactics of informatics
Συγγραφέας
Μπούμπουκα, Μαρία (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Μάγκλαρης Βασίλειος
Τσαλγατίδου Αφροδίτη
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Κόμης Βασίλειος
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περίπτωση; Μαθησιακά περιβάλλοντα; ΠΡΟΒΛΗΜΑ; Μαθησιακές δραστηριότητες; Εκπαιδευτικά σενάρια; Διδακτική πληροφορικής; Διδακτική προγραμματισμού; Μάθηση βασισμένη σε περιπτώσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
232 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)