Σχολείο και κοινωνία: το νέο κοινωνιολογικό πλαίσιο του ελληνικού σχολείου και η επίδραση του στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση

Περίληψη

Στο σημερινό πολυπολιτισμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η γνώση των ξένων γλωσσών προσλαμβάνει διαρκώς αυξανόμενη σημασία για την οικονομία και την κοινωνία. O ρόλος της γνώσης και της εκμάθησης είναι καίριος, διότι εμπλέκεται άμεσα στις διαδικασίες όλων των μορφών ανάπτυξης και συμβάλλει στην οικοδόμηση διανοητι­κών θεμελίων, γνώσεων, δεξιοτήτων και πηγών για τη διαχείριση μελλο­ντικών προκλήσεων. Παράλληλα, η εκπαίδευση επιφορτί­ζεται με πρόσθετους ρόλους, που περιλαμβάνουν ευρεία κλίμακα καθη­κόντων, από την αποτροπή του πιθανού αναδυόμενου ρατσισμού και της ξενοφοβίας μέχρι την ενθάρρυνση της ενεργού δράσης του πολίτη. Στις αρχές του 21ου αιώνα το ελληνικό σχολείο είναι πολύ διαφορετικό απ’ ό,τι τις προηγούμενες δεκαετίες. Ως καθρέφτης της κοινωνίας, αντανακλά τη σύγχρονη πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών εθνών, πολιτισμών και γλωσσικών ομάδων. Η πολυπολιτισμικότητα χαρακτηρίζει πλέον τη νεοελληνική κοινωνία και το σύγχρονου σχολείο. Ταυτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In today's multicultural and changing world, competence in foreign languages ??assumes ever increasing importance to the economy and society. The role of both knowledge and learning is crucial, as it is directly involved in the processes of all forms of development and it contributes to the building of intellectual foundations, knowledge, skills and resources in order to manage future challenges. Furthermore, education is assigned with additional roles, including large-scale duties, starting from the prevention of possible emerging racism and xenophobia to the encouragement of active citizenship. In the early 21st century, the Greek school is more different than the previous decades. As a mirror of society, it reflects contemporary reality, which is characterized by the pluralism of nations, cultures and language groups. Multiculturalism characterizes the modern Greek society and the modern school. At the same time it consists one of the greatest challenges of our time, since th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23681
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23681
ND
23681
Εναλλακτικός τίτλος
School and society: the new sociological framework of the greek school and its influence over foreign language teaching in primary and secondary education
Συγγραφέας
Ρεντζελά, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας. Τομέας Νεοελληνικής Κοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σακελλαρόπουλος Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Πολυπολιτισμικότητα; Πολιτισμική ετερότητα; Διαπολιτισμική ανοχή; Εκμάθηση ξένων γλωσσών; Επίδραση εκμάθησης αγγλικής γλώσσας σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον; Οικογενειακό περιβάλλον; Σχολική επιτυχία; Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
470 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)