Οι θεατρικές πρακτικές στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Στο πρώτο μέρος της εργασίας, η έρευνα εστιάζεται στη συλλογή και παρουσίαση εφαρμογών θεατρικών πρακτικών, στην εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, όπως και στις αντίστοιχες στάσεις και δεξιότητες που καλλιεργούνται. Η μελέτη των εφαρμογών, αναδεικνύει τη χρήση των θεατρικών πρακτικών στην εκπαίδευση, ως εργαλείου έρευνας και παρέμβασης, ως μορφής τέχνης κι ως εκπαιδευτικής μεθοδολογίας. Οι προτάσεις χρήσης του θεάτρου ως εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, στη διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών, παρουσιάζουν μια άλλη οπτική τους στην εκπαίδευση, που δεν αφορά σε όρους, έννοιες και φαινόμενα μόνο, αλλά στο μετασχηματισμό τους σε μια δυναμική πλατφόρμα ανάπτυξης, δεξιοτήτων και στάσεων που αφορούν στη γνωστική, μεταγνωστική και συναισθηματική διάσταση της διδασκαλίας και μάθησης στις φυσικές επιστήμες, όπως και στις γλωσσική, ενδοπροσωπική, διαπροσωπική, κιναισθητική και χωρική-οπτική νοημοσύνες, της θεωρίας του Gardner. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, σχεδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our research focuses on the use of theatre techniques as an instructional tool in teaching science in primary school within the context of scientific literacy. A teaching course on weather phenomena has been designed and developed consisting of a progressive sequence of theatre techniques such as pantomime, role-play and argumentation. The course has been attended by 10-year-old pupils in primary school. The qualitative data analysis of the videotaped sessions provides key-ideas concerning the potential of using theatre techniques for teaching science. In our interpretation of the data a three dimensional cognitive, meta-cognitive and emotional framework has been used coupled with the theory of multiple intelligence. In the developed course focused on weather phenomena such as rain, snow, hail and the circle of water. Science concepts and phenomena about weather and water may become a multi-level platform for introducing pupils to the scientific way of thinking. The challenge for the d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19669
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19669
ND
19669
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Πάρης (Πατρώνυμο: Α.)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κουμαράς Παναγιώτης
Σέρογλου Φανή
Τσιάκαλος Γεώργιος
Κογκίδου Δήμητρα
Σταυρίδου Ελένη
Ταμουτσέλη Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο; Εκπαίδευση; Θεατρικές πρακτικές; Φυσικές επιστήμες; Σχολεία; Δημοτικό σχολείο; Διδασκαλία; Καιρικά φαινόμενα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
479 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)