Η συμβολή της θεατρικής τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να εξετάσει αν και σε ποιο βαθμό η εφαρμογή μιας μεθόδου αξιοποίησης της θεατρικής τέχνης στην τάξη, σε μαθήματα ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών μπορεί να επιδράσει θετικά στη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, να ενεργοποιεί τους/τις μαθητές/τριες, να ενισχύει τον υποστηρικτικό ρόλο του/της εκπαιδευτικού, παρέχοντας συγχρόνως ευκαιρίες σε κάθε μαθητή/τρια για μάθηση. Πρόσφορο έδαφος προς αυτή την κατεύθυνση δημιούργησαν δραστηριότητες διαφορετικών μορφών θεατρικής τέχνης, τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, αυτοσχεδιασμοί, θέατρο εικόνων, κ.ά. Η μελέτη ακολούθησε πολύ-μεθοδική προσέγγιση με επιτόπια έρευνα στην τάξη. Ο/η εκπαιδευτικός ήταν εμψυχωτής/τρια στη διδασκαλία και είχε συνεργασία με την ερευνήτρια προκειμένου να συμφωνηθεί η δομή των παρεμβάσεων, η διάρκειά τους και να προσδιοριστούν οι θεατρικές δραστηριότητες. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή και τη διασταύρωση των στοιχείων ήταν συνέντευξη μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current research aimed to investigate if and to which level the use of a teaching method through theatre/drama in Humanities and Social Studies in secondary education can have a positive effect on the cooperation among pupils, the development of critical thinking, the triggering of learning and the improvement of the supporting role of the teacher. The process was facilitated by several theatre activities and approaches, educational drama techniques, improvisation, image theatre etc. The study used a multi-method approach and a field research. The teacher was the facilitator and he/she cooperated with the researcher. Data collected through focus-group interviews by pupils, interviews by teachers, questionnaire before and after the implementation, and questionnaire after the use of theatre in the classroom. The sample was 111 pupils and 5 teachers, from Attica area. According to the most important conclusions teaching through theatre/drama can foster main pedagogical aims. The activ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37867
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37867
ND
37867
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of theatre/drama in educational process
Συγγραφέας
Γιαννούλη, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Ζέρβου Αλεξάνδρα
Θωμαδάκη Μαρίκα
Αναγνωστοπούλου Διαμάντη
Κοντογιάννη 'Αλκηστις
Παρούση Αντιγόνη
Παπαδάτος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρική τέχνη; Βιωματική μάθηση; Διδασκαλία κοινωνικών επιστημών; Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία; Ενεργός συμμετοχή; Στοχαστική-κριτική σκέψη; Ρόλος εκπαιδευτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
381 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)