Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροθάθμια εκπαίδευση: οικοσυστημική προσέγγιση

Περίληψη

Η ανάγκη της ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία προκύπτει από τρεις κυρίως παράγοντες, τη διαμόρφωση σχολικών εργαστηρίων με πρόσβαση στο διαδίκτυο, τη διακίνηση του διδακτικού υλικού μέσω του διαδικτύου και τη διανομή στα εκπαιδευτικά ιδρύματα σύγχρονου λογισμικού. Εντούτοις, παρουσιάζεται το αντιφατικό φαινόμενο να πραγματοποιούνται υψηλές επενδύσεις στις ΤΠΕ αλλά η εισαγωγή τους στην εκπαίδευση να υλοποιείται με συγκριτικά πολύ αργούς ρυθμούς. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή (ΔΔ) τίθενται ερωτήματα σχετικά με τον βαθμό στον οποίο οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ. Παράλληλα, διακρίνεται η χρήση των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς σε δύο τύπους, στη χρήση στον προσωπικό τους χώρο (οικία) και στη χρήση στον επαγγελματικό τους χώρο (σχολείο). Το μάθημα των μαθηματικών αποτελεί την εμπειρική μελέτη περίπτωσης της ΔΔ. Σε θεωρητικό και σε εμπειρικό επίπεδο αξιοποιείται η μεθοδολογία των υποδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The rate at which the ICTs (Information and Communication Technologies) are introduced into the educational process is very slow in spite of the materialized high ICT investment in the sector. The purpose of this thesis is to investigate the factors which lead to the observed low rate of ICT adoption in the process of Math teaching in the secondary education of Greece. The use of ICT by the Math teachers is distinguished in two categories: use for the teachers’ own personal needs and use in class. By using an ecosystemic approach, the ICTs are specified as invaders into the school environment - the ecosystem - disturbing the existing balance among its elements - computer applications and teachers. The empirical exercise included the 237 secondary education schools in the Prefecture of Thessaloniki together with the 742 Math teachers in these schools. Semi-structured interviews and a questionnaire survey were carried out in 2006-07. The collected data were analyzed by using the Latent V ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18940
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18940
ND
18940
Εναλλακτικός τίτλος
The adorption of information and communication technologies (ICTs) in the process of math teaching in the secondary education
Συγγραφέας
Κεραμιδά, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Γεωργαντά Ζωή
Μακρίδου-Μπούσιου Δέσποινα
Τσόπογλου Σταύρος
Κάτος Αναστάσιος
Κατσούλη Ελένη
Πέκος Γεώργιος
Σατρατζέμη Μάγια
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ); Εκπαίδευση; Διδασκαλία μαθηματικών; Υποδείγματα αφανών μεταβλητών; Οικοσυστημική προσέγγιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (273 ; 91 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)