Περίληψη
Η εργασία διερευνά νέες μεθόδους διδασκαλίας των μαθηματικών και ιδιαίτερα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ), ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας (ΤΠΕ). Πολλές έρευνες έχουν αποφανθεί ότι τα κλάσματα είναι ένα δύσκολο κομμάτι των μαθηματικών λόγω της εννοιολογικής αλλαγής. Επιπλέον, πολλές έρευνες έχουν αναδείξει την χρησιμότητα των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία. Η συγκεκριμένη έρευνα, λοιπόν, θα προσπαθήσει να αμβλύνει το πρόβλημα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κάνοντας χρήση κάποιων από τα νέα τεχνολογικά εργαλεία. Στην εργασία αυτή ως διαγνωστικό κριτήριο για τις ΜΔ θεωρήθηκε η Ανταπόκριση στη Διδασκαλία. Η μεθοδολογία της έρευνας είναι η εμπειρική με ποσοτικό χαρακτήρα και με ένα μικρό κομμάτι ποιοτικής. Συγκεκριμένα, επιλέχτηκαν 120 μαθητές της ΣΤ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις πειραματικές ομάδες. Στις ομάδες αυτές εφαρμόστηκαν διδασκαλίες α) μέσω του η/υ β) μέσω v ...
Η εργασία διερευνά νέες μεθόδους διδασκαλίας των μαθηματικών και ιδιαίτερα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ), ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας (ΤΠΕ). Πολλές έρευνες έχουν αποφανθεί ότι τα κλάσματα είναι ένα δύσκολο κομμάτι των μαθηματικών λόγω της εννοιολογικής αλλαγής. Επιπλέον, πολλές έρευνες έχουν αναδείξει την χρησιμότητα των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία. Η συγκεκριμένη έρευνα, λοιπόν, θα προσπαθήσει να αμβλύνει το πρόβλημα των κλασμάτων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κάνοντας χρήση κάποιων από τα νέα τεχνολογικά εργαλεία. Στην εργασία αυτή ως διαγνωστικό κριτήριο για τις ΜΔ θεωρήθηκε η Ανταπόκριση στη Διδασκαλία. Η μεθοδολογία της έρευνας είναι η εμπειρική με ποσοτικό χαρακτήρα και με ένα μικρό κομμάτι ποιοτικής. Συγκεκριμένα, επιλέχτηκαν 120 μαθητές της ΣΤ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις πειραματικές ομάδες. Στις ομάδες αυτές εφαρμόστηκαν διδασκαλίες α) μέσω του η/υ β) μέσω video γ) μέσω η/υ και video και δ) μόνο διάλεξη. Για την διδασκαλία χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σενάρια προσαρμοσμένα στα λογισμικά Μπάρες, Πίτσα/Τούρτα και Γεωπίνακας του προγράμματος του ΠΙ, Τα παιδιά κάνουν Μαθηματικά. Διενεργήθηκαν τεστ με ασκήσεις κλασμάτων, συνεντεύξεις και συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια για να αξιολογηθούν οι επιδόσεις, οι μεταγνωστικές στρατηγικές του σχεδιασμού και του αυτοελέγχου και να παρατηρηθούν τα μαθησιακά στυλ των μαθητών με ΜΔ. πριν και μετά τις διδασκαλίες. Επιπλέον, κατά την διάρκεια και στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν δύο ερωτηματολόγια σχετικά με τις αντιλήψεις τους για τα λογισμικά του προγράμματος του ΠΙ, το ένα και το άλλο για τις απόψεις τους για τα οπτικοακουστικά μέσα στην μάθηση και την στάση τους απέναντι στα Μαθηματικά. Τα ερωτηματολόγια των μεταγνωστικών στρατηγικών και του μαθησιακού στυλ μεταφράστηκαν από την ξένη βιβλιογραφία και προσαρμόστηκαν στην συγκεκριμένη έρευνα. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης έδειξαν ότι επιτεύχθηκε βελτίωση των μεταγνωστικών στρατηγικών, βελτίωση του οπτικού και ενεργητικού μαθησιακού στυλ, καλύτερη κατανόηση των κλασμάτων στις ομάδες που εφαρμόστηκε διδασκαλία μέσω του η/υ και μέσω του η/υ & video, με καλύτερα αποτελέσματα στην ομάδα του η/υ & video.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This research explores new methods in teaching mathematics, especially fractions, to students with learning difficulties (LD) incorporating information and communication technologies (ICT).Many studies have established that fractions are a difficult area of Mathematics, because of the conceptual change. Moreover, many studies have highlighted the usefulness of ICT in the learning process. Therefore, this study will attempt to alleviate the difficulties associated with fractions, that students with LD have, using some of the technological tools of ICT. In this work, the Response to Instruction was the diagnostic criterion for the LD. The research methodology has an empirical quantitative character including a small part of qualitative research.More specifically, 120 6th grade students with LD were selected, who were randomly divided into four experimental groups. To these groups different teaching procedures were applied a) via computer b) via video c) via both computer & video and d) o ...
This research explores new methods in teaching mathematics, especially fractions, to students with learning difficulties (LD) incorporating information and communication technologies (ICT).Many studies have established that fractions are a difficult area of Mathematics, because of the conceptual change. Moreover, many studies have highlighted the usefulness of ICT in the learning process. Therefore, this study will attempt to alleviate the difficulties associated with fractions, that students with LD have, using some of the technological tools of ICT. In this work, the Response to Instruction was the diagnostic criterion for the LD. The research methodology has an empirical quantitative character including a small part of qualitative research.More specifically, 120 6th grade students with LD were selected, who were randomly divided into four experimental groups. To these groups different teaching procedures were applied a) via computer b) via video c) via both computer & video and d) only lecture. The teaching scenarios were adjusted to software Bars, Pizza / cake and Geopinaka of the Pedagogical Institute’s program, The Children doing Mathematics. Self-developed questionnaires were used to record and assess the performance, the metacognitive strategies of planning and self-control and the learning styles. The students were also asked to answer two more questionnaires concerning the program’s usability and their perceptions and opinions about audiovisual learning and Mathematics. The questionnaires were adopted from the International literature.The results of the statistical analysis showed significant improvement of 1) metacognitive strategies, 2) visual and active learning styles and 3) understanding fractions, only to those groups who had received computer or computer & video instructions. Those who had had both computer & video instruction showed better results.
περισσότερα