Δυναμική αλληλεπίδραση γονέων-μαθητών δημοτικού σχολείου και παιδικό άγχος

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των τάσεων της συμπεριφοράς των γονέων προς τα παιδιά τους αναφορικά με το σχολείο και των επιπέδων διαταραχών άγχους και σχολικής επίδοσης και προσαρμοστικότητας των παιδιών, με βάση τις αυτοαναφορές των τελευταίων. Η συμπεριφορά των γονέων προς τα παιδιά αξιολογήθηκε με την κλίμακα “Αυτοαναφορές υναμικών Αλληλεπιδράσεων Μαθητών- Γονέων” (Α ΑΜ-Γ), η οποία μετρά με καλή παραγοντική δομή και ψυχομετρικές ιδιότητες τους εξής παράγοντες γονικής συμπεριφοράς προς τα παιδιά: Πίεση (άμεση και έμμεση τιμωρία), Υποστήριξη (θετική ενίσχυση) και Αδιαφορία (έλλειψη συνεπειών, απόσβεση). Η καταγραφή του άγχους των παιδιών πραγματοποιήθηκε με το "Hellenic Spence Children’s Anxiety Scale” (SCAS-GR), το οποίο βασίζεται στα διαγνωστικά κριτήρια του DSM-IV. Από την περαιτέρω ανάλυση των απαντήσεων των παιδιών, προέκυψε ένα μοντέλο έξι παραγόντων, που είναι σε γενικές γραμμές σύμφωνο με ευρήματα ανάλογων ερευνών και αντιστοιχούν στις εξής Αγχώδε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present research is to examine the relation between the tendency of parents’ behavior towards their children in regard to the school and also the levels of anxiety disorders and school achievement and adaptability of children, based on the children’s self reports. The behavior of parents towards their children was evaluated with the scale of Parental Consequences for Student’s Behavior (PCSB), which has been proved that it measures with satisfactory structure and psychometric properties the following factors of parental behavior to the children: Pressure (direct and indirect punishment), Support (positive reinforcement) and Indifference (lack of consequences). The recording of children’s anxiety was evaluated by the Hellenic Spence Children's Anxiety Scale (SCAS-GR), that is based on the diagnostic criteria of DSM-IV. From the further analysis of the children’s answers, resulted a model of six factors that is generally pact with evidence of similar researches and cor ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18522
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18522
ND
18522
Εναλλακτικός τίτλος
Dynamic interaction between parents and students of elementary school and children's anxiety
Συγγραφέας
Μουταβελής, Αδριανός
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Σαλβαράς Ιωάννης
Τσαμπαρλή Αναστασία
Μέλλον Ρόμπερτ
Ταλανάκη Ευαγγελία
Τάνταρος Σπυρίδωνας
Λέξεις-κλειδιά
Παιδικό άγχος; Δημοτικό σχολείο; Μαθητές; Μελέτη στο σπίτι; Αλληλεπίδραση γονέων-μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (262 σ. ; 326 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)