Κοινωνικοποίηση στο σχολείο: θεσμοί, αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ

Περίληψη

Η εργασία αυτή διερεύνησε τους θεσμούς, τις αξίες και τα πρότυπα συμπεριφοράς που περιέχονται στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ και προβάλλονται μέσω των αναγνωστικών τους κειμένων, με σκοπό, αφενός να αποτυπωθεί το εύρος παρουσίας των κοινωνικών αυτών φαινομένων στα εν λόγω εγχειρίδια, αφετέρου τα πορίσματά της να αξιοποιηθούν από τους υπεύθυνους συγγραφής σχολικών εγχειριδίων. Αναφέρθηκε σύντομα στην κονωνικοποιητική αξία και έρευνα των σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα και διεθνώς, παρουσίασε τη μεθοδολογία της και διευκρίνισε όλους τους όρους του συστήματος κατηγοριών, που για τις ανάγκες της έρευνας καταρτίστηκε. Το κύριο όμως ενδιαφέρον της εστιάσθηκε στην αναλυτική περιγραφή των δεδομένων, με τα οποία, αφού συζήτησε διεξοδικά, επεσήμανε τις βασικές τους απόψεις, τα σχολίασε και διατύπωσε τις διαπιστώσεις και συμπεράσματα. Επιπλέον, η παρουσία των θεσμών, των αξιών και των προτύπων συμπεριφοράς στα περιεχόμενα των εν λόγω εγχειριδίων κρίνεται, από γνωσιολογική και κοινωνική σκοπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

La présente étude est une recherche sur les institutions, les valeurs et les modèles de comportement tels qu’ils sont contenus dans les manuels scolaires °Ma Langue° (H Γλώσσα μου) et mis en valeur dans les textes de lecture. Elle a pour objectif d’une part de rendre compte de l’ étendue de la présence de ces phénomènes sociaux dans les manuels cités ci - dessus, d’autre part que les conséquences en soient estimées par les auteurs des manuels scolaires. L’étude se réfère brièvement à la valeur sociale et à la recherche faite à partir des manuels scolaires de Grèce et de différents pays. Puis elle présente sa méthodologie et précise tous les termes du système de catégories dressé pour les besoins de la recherche. Cependant, l’ intérêt principal se focalise sur la description détaillée des données qui sont analysées de façon approfondie. L’étude souligne les points de vue essentiels des données, les commente, formule des constatations et en tire des conclusions. En outre, la référence fa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17940
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17940
ND
17940
Εναλλακτικός τίτλος
Socialisation a l' ecole: institutions, valeurs et modèles de comportement dans les manuels scolaires MA LANGUE
Συγγραφέας
Σιλιγάρης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2001
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχαήλ
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Καψάλλης Αχιλλέας
Τερζής Νίκος
Χατζηδήμου Δημήτρης
Παπαναούμ Ζωή
Χοντολίδου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικοποίηση; Θεσμοί; Αξίες; Πρότυπα συμπεριφοράς; Ανάλυση περιεχομένου; Σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
308 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)