Αρχική
Πλοήγηση
Επιστημονικό πεδίο
Ημερομηνία
Συγγραφέας
Χώρα
Γλώσσα
Ίδρυμα
Σχετικά με το ΕΑΔΔ
Κατάθεση Διατριβής
Συχνές Ερωτήσεις
Κέντρο Υποστήριξης Χρηστών
Επικοινωνία
Ανοικτά Δεδομένα
Είσοδος
Εγγραφή
Ξέχασα τον κωδικό
 
A- A0 A+ | EN
Κοινωνικοποίηση στο σχολείο: θεσμοί, αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ

Περίληψη

Η εργασία αυτή διερεύνησε τους θεσμούς, τις αξίες και τα πρότυπα συμπεριφοράς που περιέχονται στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ και προβάλλονται μέσω των αναγνωστικών τους κειμένων, με σκοπό, αφενός να αποτυπωθεί το εύρος παρουσίας των κοινωνικών αυτών φαινομένων στα εν λόγω εγχειρίδια, αφετέρου τα πορίσματά της να αξιοποιηθούν από τους υπεύθυνους συγγραφής σχολικών εγχειριδίων. Αναφέρθηκε σύντομα στην κονωνικοποιητική αξία και έρευνα των σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα και διεθνώς, παρουσίασε τη μεθοδολογία της και διευκρίνισε όλους τους όρους του συστήματος κατηγοριών, που για τις ανάγκες της έρευνας καταρτίστηκε. Το κύριο όμως ενδιαφέρον της εστιάσθηκε στην αναλυτική περιγραφή των δεδομένων, με τα οποία, αφού συζήτησε διεξοδικά, επεσήμανε τις βασικές τους απόψεις, τα σχολίασε και διατύπωσε τις διαπιστώσεις και συμπεράσματα. Επιπλέον, η παρουσία των θεσμών, των αξιών και των προτύπων συμπεριφοράς στα περιεχόμενα των εν λόγω εγχειριδίων κρίνεται, από γνωσιολογική και κοινωνική σκοπ ...
Διαβάστε τη διατριβή (Online)

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Η εργασία αυτή διερεύνησε τους θεσμούς, τις αξίες και τα πρότυπα συμπεριφοράς που περιέχονται στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ και προβάλλονται μέσω των αναγνωστικών τους κειμένων, με σκοπό, αφενός να αποτυπωθεί το εύρος παρουσίας των κοινωνικών αυτών φαινομένων στα εν λόγω εγχειρίδια, αφετέρου τα πορίσματά της να αξιοποιηθούν από τους υπεύθυνους συγγραφής σχολικών εγχειριδίων. Αναφέρθηκε σύντομα στην κονωνικοποιητική αξία και έρευνα των σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα και διεθνώς, παρουσίασε τη μεθοδολογία της και διευκρίνισε όλους τους όρους του συστήματος κατηγοριών, που για τις ανάγκες της έρευνας καταρτίστηκε. Το κύριο όμως ενδιαφέρον της εστιάσθηκε στην αναλυτική περιγραφή των δεδομένων, με τα οποία, αφού συζήτησε διεξοδικά, επεσήμανε τις βασικές τους απόψεις, τα σχολίασε και διατύπωσε τις διαπιστώσεις και συμπεράσματα. Επιπλέον, η παρουσία των θεσμών, των αξιών και των προτύπων συμπεριφοράς στα περιεχόμενα των εν λόγω εγχειριδίων κρίνεται, από γνωσιολογική και κοινωνική σκοπιά, ως πολύ σημαντική. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για τους κυριότερους θεσμούς, όπως οικογένεια, σχολείο, εργασία, εκκλησία κ.ά., έχουμε αναφορές σε ένα κορμό από πολύ σημαντικές ηθικοκοινωνικές αξίες, όπως αγάπη, αλληλεγγύη, ειρήνη, ανδρεία, ελευθερία, φιλία, δικαιοσύνη κ.ά., καθώς και σε πολλά πρότυπα συμπεριφοράς από όλες τις ηλικίες. Τέλος, θεωρούμε απαραίτητο τα περιεχόμενα των εγχειριδίων αυτών να ανανεωθούν και να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα που στο μεταξύ έχουν προκύψει από τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και πολιτική τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Θα πρέπει, επομένως, να εμπλουτισθούν με κείμενα, τα οποία θα αναφέρονται στους νέους θεσμούς, όπως για παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στους ξένους πληθυσμούς, που ως οικονομικοί μετανάστες ή άλλες περιπτώσεις ζουν και εργάζονται ανάμεσά μας.
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

La présente étude est une recherche sur les institutions, les valeurs et les modèles de comportement tels qu’ils sont contenus dans les manuels scolaires °Ma Langue° (H Γλώσσα μου) et mis en valeur dans les textes de lecture. Elle a pour objectif d’une part de rendre compte de l’ étendue de la présence de ces phénomènes sociaux dans les manuels cités ci - dessus, d’autre part que les conséquences en soient estimées par les auteurs des manuels scolaires. L’étude se réfère brièvement à la valeur sociale et à la recherche faite à partir des manuels scolaires de Grèce et de différents pays. Puis elle présente sa méthodologie et précise tous les termes du système de catégories dressé pour les besoins de la recherche. Cependant, l’ intérêt principal se focalise sur la description détaillée des données qui sont analysées de façon approfondie. L’étude souligne les points de vue essentiels des données, les commente, formule des constatations et en tire des conclusions. En outre, la référence fa ...
La présente étude est une recherche sur les institutions, les valeurs et les modèles de comportement tels qu’ils sont contenus dans les manuels scolaires °Ma Langue° (H Γλώσσα μου) et mis en valeur dans les textes de lecture. Elle a pour objectif d’une part de rendre compte de l’ étendue de la présence de ces phénomènes sociaux dans les manuels cités ci - dessus, d’autre part que les conséquences en soient estimées par les auteurs des manuels scolaires. L’étude se réfère brièvement à la valeur sociale et à la recherche faite à partir des manuels scolaires de Grèce et de différents pays. Puis elle présente sa méthodologie et précise tous les termes du système de catégories dressé pour les besoins de la recherche. Cependant, l’ intérêt principal se focalise sur la description détaillée des données qui sont analysées de façon approfondie. L’étude souligne les points de vue essentiels des données, les commente, formule des constatations et en tire des conclusions. En outre, la référence faite dans les manuels aux institutions, aux valeurs et aux modèles de comportement est considérée, des points de vue cognitif et social. Plus précisément, il est question des institutions capitales comme la Famille, l’ Ecole, le Travail, l’ Eglise etc. Référence est faite à un groupe de valeurs morales et sociales fondamentales telles que l’ Amour, la Solidarité, la Paix, la Bravoure, la Liberté, l’ Amitié, la Justice etc, de même qu’ à de nombreux modèles de comportement de tous les ages. Finalement, nous considérons comme indispensable que les contenus de ces manuels soient renouvelés et adaptés aux nouvelles données apparues ces deux dernières décennies, suite aux développements radicaux tant en politique qu’ en technologie. Les manuels doivent être enrichis de textes se référant aux nouvelles institutions de l’ Union Européenne, de même qu’ à la population étrangère qui, soit en tant qu immigrés économiques, soit pour d’autres raisons, vit et travaille parmi nous.
περισσότερα
Διαβάστε τη διατριβή (Online)
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (82.03 MB)  (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17940
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17940
ND
17940
Εναλλακτικός τίτλος
Socialisation a l' ecole: institutions, valeurs et modèles de comportement dans les manuels scolaires MA LANGUE
Συγγραφέας
Σιλιγάρης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2001
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχαήλ
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Καψάλλης Αχιλλέας
Τερζής Νίκος
Χατζηδήμου Δημήτρης
Παπαναούμ Ζωή
Χοντολίδου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικοποίηση; Θεσμοί; Αξίες; Πρότυπα συμπεριφοράς; Ανάλυση περιεχομένου; Σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
308 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΣΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (1954-1994)
Το ευρωπαϊκό σύστημα αξιών στα αναλυτικά προγράμματα και στα σχολικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Αξιολόγηση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των σχολικών εγχειριδίων νεοελληνικής γλώσσας του δημοτικού σχολείου
Διδασκαλία και πραγμάτωση αξιών στο σύγχρονο σχολείο: εμπειρική έρευνα σε μαθητές δημοτικού σχολείου
Συγκριτική μελέτη των θεσμών, αξιών και προτύπων συμπεριφοράς στα σχολικά εγχειρίδια των θρησκευτικών Ε' και ΣΤ' τάξεων του δημοτικού σχολείου 1993 και 2006
Παιδαγωγική αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων του δημοτικού σχολείου
To πρόβλημα των αξιών στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής: αναζητώντας τον εκπαιδευτή εκπαιδευτικών
Ευρωπαϊκή διάσταση και πρόγραμμα σπουδών: η διερεύνηση της εισαγωγής των ευρωπαϊκών αξιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα από τα εγχειρίδια της γλωσσικής διδασκαλίας του δημοτικού τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης
Ο ρόλος των εικόνων στα σχολικά εγχειρίδια
"Κοινωνικοποίηση στο σχολείο: θεσμοί, αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς στα σχολικά εγχειρίδια Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ"
Πληκτρολογήστε το κείμενο της εικόνας!
λιγότερα
περισσότερα