Ευρωπαϊκή διάσταση και πρόγραμμα σπουδών: η διερεύνηση της εισαγωγής των ευρωπαϊκών αξιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Οι ευρωπαϊκές αξίες αποτελούν ένα ακέραιο τμήμα της εννοιολογικής προσέγγισης της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης και ενισχύουν το πλαίσιο διαμόρφωσης του ευρωπαίου πολίτη, της ευρωπαϊκής πολιτειότητας και ταυτότητας. Το πρώτο κεφάλαιο περιγράφει τις μεταβολές και τους συσχετισμούς του μορφώματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από την ιστορική διαδρομή και την πορεία της, από την ίδρυση της έως σήμερα. Το δεύτερο κεφάλαιο εμπεριέχει αναφορές και θεωρίες, που αφορούν στη διαμόρφωση του ευρωπαίου πολίτη, της ευρωπαϊκής πολιτειότητας και ταυτότητας. Το τρίτο κεφάλαιο σκιαγραφεί το θεωρητικό πλαίσιο που σχετίζεται με τα ζητήματα των αξιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το τέταρτο κεφάλαιο αναζητά τις αξίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα επίσημα κείμενα της καθώς και στο Συνταγματικό Σχέδιο. Το πέμπτο κεφάλαιο αναλύει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως αυτά ορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έκτο κεφάλαιο παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο για την ευρωπαϊκή διάσταση και τις αξίες που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

European values are an integral part of the conceptual approach of the European dimension of education and strengthen the framework for shaping the European citizen, identity and citizenship. The first chapter describes the changes and correlations of the arrangement of the European Union, through the history and progress, from its foundation until today. The second chapter contains references and theories concerning the formation of European citizen, citizenship and identity. The third chapter outlines the theoretical framework related to issues of values in the European Union and Constitutional Plan. The fifth chapter analyzes the fundamental human rights as defined by the European Union. The sixth chapter presents the theoretical framework for the European dimension and values to promote, especially in the curriculum of primary education. The seventh chapter describes the values of the curriculum and school textbooks, especially in social studies courses. The eighth chapter closes t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22572
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22572
ND
22572
Εναλλακτικός τίτλος
European dimension and curriculum: the european values in primary education
Συγγραφέας
Βούκανου, Μαρία (Πατρώνυμο: Άγγελος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωροπούλου Ελένη
Φλουρής Γεώργιος
Καΐλα Μαρία
Κοντάκος Αναστάσιος
Χατζηγεωργίου Ιωάννης
Πασιάς Γεώργιος
Κόνσολας Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή διάσταση; Πρόγραμμα σπουδών; Ευρωπαϊκές αξίες; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μαθήματα κοινωνικών σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
452 σ., παράρτημα πινάκων χ.α.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)