Οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα από τα εγχειρίδια της γλωσσικής διδασκαλίας του δημοτικού τετάρτης, πέμπτης και έκτης τάξης

Περίληψη

Στην έρευνα που ακολουθεί, καταβάλλεται προσπάθεια εντοπισμού των έμφυλων αναπαραστάσεων στα σχολικά εγχειρίδια και πιο συγκεκριμένα στα νέα εγχειρίδια γλωσσικής διδασκαλίας Τετάρτης, Πέμπτης και Έκτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου (έκδοσης 2005-6). Συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους προβάλλονται στα σχολικά εγχειρίδια οι ρόλοι των δύο φύλων, σε τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, οι ασχολίες τους και οι μεταξύ τους σχέσεις καθώς και τα χαρακτηριστικά τους.Σκοπός μας είναι να διερευνηθεί αν εμπεριέχονται σ’ αυτά στερεότυπες αντιλήψεις και αν αντικατοπτρίζουν τη σύγχρονη πραγματικότητα, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο ενσωματώθηκε σε αυτά η οπτική του φύλου, για την οποία έγινε αρκετός λόγος τα προηγούμενα χρόνια. Έχοντας γνώση της διαφοροποίησης που επιτελείται μεταξύ νομοθετικού πλαισίου και αποτελεσματικής εφαρμογής του, θελήσαμε να διερευνήσουμε