Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος και της λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων: η περίπτωση της μετασχηματιστικής και της συναλλακτικής ηγεσίας
Περίληψη
ΠΕΡΙΛΗΨΗ H παρούσα μελέτη εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο το μετασχηματιστικό και το συναλλακτικό στυλ ηγεσίας επιδρούν στο σχολικό κλίμα και στη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και έμμεσα, μέσω αυτών, στην εργασιακή ικανοποίηση. Έτσι η μελέτη διερευνά κατά πόσο το σχολικό κλίμα και ο σύλλογος διδασκόντων μπορούν να δρουν διαμεσολαβητικά στη σχέση μεταξύ σχολικής ηγεσίας και εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον η μελέτη εστιάζει στο κατά πόσο οι απόψεις διαφοροποιούνται μεταξύ εκπαιδευτικών και διευθυντικών στελεχών για τα παραπάνω ζητήματα. Ένα δείγμα 681 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τις περιφέρειες Δωδεκανήσου και Θεσσαλίας συμπλήρωσε ένα πρωτότυπο ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε ειδικά για να μετρήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ηγεσία, το σχολικό κλίμα, τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και την εργασιακή ικανοποίηση. Χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, μοντέλα σειριακής διαμεσολάβησης, αποδείχθηκε ότι η μετασχηματιστική ηγεσία είχε ισχυρότερη επίδραση στ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
ABSTRACT For the present study we focus on how transformational and transactional leadership is affecting school climate and the function of teachers' board sessions and indirectly through these how it affects teachers’ job satisfaction. In this study it was crucial to know whether school climate and teachers' boards mediate the relationship between leadership and job satisfaction and also to know whether teachers’ opinions are different than principals’ opinions. A representative sample of teachers of primary education working in mainly in Dodecanese and Thessaly regions, Greece, completed an original questionnaire designed to measure their perceptions of leadership, school climate, teachers' boards and job satisfaction. Using serial mediation models, it was shown that transformational leadership had a stronger effect on increasing teachers' job satisfaction via school climate and teachers' boards, compared to transactional leadership. It was also found that school principals maintain ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (10.54 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.