Η μετασχηματιστική ηγεσία ως παράγοντας διαμόρφωσης της οργανωσιακής κουλτούρας στην ελληνική δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ο αντίκτυπος της παγκοσμιοποίησης στη διεθνή εκπαιδευτική πολιτική, εγείρει νέες απαιτήσεις, πιέζοντας τους δημοσίους εκπαιδευτικούς οργανισμούς να καθορίσουν νέα τροχιά. Στο πλαίσιο εντάσσεται η αναβάθμιση της κουλτούρας των εκπαιδευτικών οργανισμών και της υιοθέτησης ηγετικών μοντέλων, ικανών για την παραγωγική δραστηριοποίηση όλων των μελών τους. Σκοπό της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση της συμβολής της μετασχηματιστικής ηγεσίας στη διαμόρφωση της οργανωσιακής κουλτούρας στην ελληνική δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, διενεργείται η ανίχνευση των απόψεων των διευθυντών/ντριών και των εκπαιδευτικών, σχετικά με τον υφιστάμενο και επιθυμητό τύπο κουλτούρας για την επόμενη πενταετία, καθώς σχετικά και με τα ηγετικά μοντέλα που επικρατούν στα ελληνικά σχολεία της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διενεργήθηκε πανελλήνια έρευνα από την οποία προέκυψαν 2 δείγματα, 444 εκπαιδευτικών και 135 διευθυντών/ντριών, που προήλθαν από 357 σχολικές μονάδες. Για τη συλλογή δεδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The impact of the globalization on the international educational policy creates new demands and puts pressure on the public educational organizations in order to determine a new era. The upgrade in the culture of educational organizations and the adoption of leadership models that are capable to lead to increased productivity of all their members falls under this concept. The aim of this study is to examine the contribution of the transformational leadership to shaping the organizational culture in the Greek public secondary education. The study investigates the Greek high school principals’ and teachers’ views on the organizational culture type they perceive as existent, as well as the one they would prefer in the next five years. Moreover, it investigates their views on the leadership models which they perceive that the school principles adopt. In order to achieve the purpose of this study, an empirical research has been carried out throughout Greece. The sample of 579 participants ( ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47700
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47700
ND
47700
Εναλλακτικός τίτλος
Transformational leadership as a shaping factor of the organizational culture in the greek public secondary education
Συγγραφέας
Καλλιοντζή, Βασιλική (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδανίδης Γεώργιος
Τσακιρίδου Ελένη
Κουτούζης Εμμανουήλ
Ηλιάδου - Τάχου Σοφία
Παπαδοπούλου Βασιλική
Βαλκάνος Ευθύμιος
Ρετάλη Άννα - Καρολίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Οργανωσιακή κουλτούρα; Μετασχηματιστική ηγεσία; Δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
797 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)