Ηγεσία και διοίκηση της εκπαίδευσης, το παράδειγμα των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από το 1974 έως και το 2016

Περίληψη

Η διατριβή πραγματεύεται μέσα από τη θεωρητική, ιστορική - ερμηνευτική έρευνα με τη βοήθεια της σχετικής νομοθεσίας και αντίστοιχης βιβλιογραφίας, την ανάδειξη διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα των διευθυντών σχολικών μονάδων από το 1974 έως και το 2016, η οποία χαρακτηρίστηκε από την εντονότερη παραγωγή εκπαιδευτικής νομοθεσίας έως τότε. Οι μεταρρυθμίσεις που έκανε η εκάστοτε κυβέρνηση της χώρας με συγκεκριμένα κάθε φορά ταυτοτικά χαρακτηριστικά στο χώρο της παιδείας αποτελούσαν το μέσο εφαρμογής της πολιτικής της και συνακόλουθα τη συντήρηση και αναπαραγωγή ή την αλλαγή του κοινωνικού συστήματος. Τα εκπαιδευτικά μοντέλα που προέκυψαν ως αποτέλεσμα αυτών των μεταρρυθμίσεων ανέδειξαν τη σημασία και την αξία του ρόλου και των καθηκόντων των διευθυντών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την ανάγκη προσαρμογής στα δεδομένα κάθε περιόδου και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διερεύνηση και η ερμηνεία των μοντέλων ηγεσίας σε συνάρτηση με τη διοίκηση και την οργάνω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation analyzes the appointment of executive members and managers in education from 1974 to 2016. More specifically, it focuses on the appointment of the principals of school units, through the theoretical and historical-interpretive research, of the relevant state legislation and the corresponding literature. The period in question has been characterized as one with the highest rate of legislative productivity regarding education. Each government has used educational reforms as a mean for the implementation of particular political views and policies. The educational models that emerged as a result of these reforms, highlight the importance of the headteachers’ roles and duties. Moreover, they underline the necessity for continuous adaptation of these models in accordance with the conjunctural context of each period, as well as in accordance with the framework of the European Union. Τhe core of our concern in this dissertation refers to the investigation and interpretation o ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2022)
DOI
10.12681/eadd/48430
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48430
ND
48430
Εναλλακτικός τίτλος
Leadership and management in education, the case of principals of school units in primary education, from 1974 to 2016
Συγγραφέας
Παπαθανασίου, Ευαγγελία του Νικόλαος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Αναστασόπουλος Νικόλαος
Μπαμπάλης Θωμάς
Λύτρας Ανδρέας
Βουδούρη Αγγελική
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνική ιστορία; Μεταπολίτευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Μεταρρύθμιση; Διοίκηση-οργάνωση; Σχολική ηγεσία; Μοντέλα ηγεσίας; Διευθυντής σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Αξιολόγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
336 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.