Μαθηματικός εγγραμματισμός στην υποχρεωτική εκπαίδευση: διερεύνηση των ικανοτήτων μαθηματικού εγγραμματισμού και των παραγόντων που σχετίζονται με αυτές

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αναφέρεται στη διερεύνηση των ικανοτήτων των μαθητών και μαθητριών στο μαθηματικό εγγραμματισμό ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική τους εκπαίδευση, δηλαδή το γυμνάσιο. Αξιολογούνται οι ικανότητές τους στη λειτουργική χρήση των μαθηματικών τους γνώσεων κατά την επίλυση προβλημάτων τα οποία είναι διατυπωμένα μέσα σε ένα πραγματικό πλαίσιο. Τα ερευνητικά ερωτήματα εστιάζουν επίσης στη μελέτη παραγόντων, όπως κοινωνικοδημογραφικών, σχετικών με το προφίλ των μαθητών/-τριών και τις στάσεις και πεποιθήσεις τους απέναντι στα μαθηματικά, διερευνώντας τη συσχέτισή τους με την ανάπτυξη ικανοτήτων μαθηματικού εγγραμματισμού. Επιπρόσθετα έγινε μία προσπάθεια σκιαγράφησης του προφίλ των μαθητών/-τριών που κατατάσσονται στο χαμηλό αλλά και στο υψηλό επίπεδο του μαθηματικού εγγραμματισμού, όπως αυτά ορίζονται μέσα από την παρούσα έρευνα. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε γυμνάσια και λύκεια όλης της Ελλάδας, τα οποία επιλέχθηκαν με κριτήριο το βαθμό αστικότητας της περιοχής που έδρευε το εκάστοτε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis is to investigate the abilities of the students in mathematical literacy upon completing their compulsory education. Students’ abilities are evaluated in terms of the functional use of their mathematical knowledge when solving problems that are presented in a real – world context. The research questions also focus on the study of factors, such as socio-demographic, related to the students' profile and their attitudes and beliefs towards mathematics, investigating their association with the development of mathematical literacy skills. In addition, an attempt was made to outline the profile of the students who are classified in the low as well as in the high level of mathematical literacy, as defined through the present research. The research was carried out in junior high schools (Gymnasio) and high schools (Lykeio) all over Greece, which were selected based on the degree of urbanization of the area where the respective school was located (large urban cente ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56307
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56307
ND
56307
Εναλλακτικός τίτλος
Mathematical literacy in compulsory education: exploring mathematical literacy abilities and the factors associated with them
Συγγραφέας
Νόλκα, Ελένη (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ψηφιακής Τεχνολογίας. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής
Εξεταστική επιτροπή
Σοφιανοπούλου Χρυσούλα
Γιαλαμάς Βασίλειος
Ψυχάρης Γεώργιος
Βαμβακάρη Μαλβίνα
Μιχαλακέλης Χρήστος
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Ρετάλη Άννα-Καρολίνα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μαθηματικά, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματικός εγγραμματισμός; Υποχρεωτική εκπαίδευση; Ρεαλιστικά προβλήματα; Παράγοντες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.