Δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών στα μαθηματικά: μελέτη των διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Το ερευνητικό ενδιαφέρον για τη δημιουργικότητα στα μαθηματικά είναι έντονο τα τελευταία χρόνια, με πλήθος ερευνών να αναδεικνύουν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας στα μαθηματικά μέσα στη σχολική τάξη. Ωστόσο, έχει φανεί ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα των μαθητών τους. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να μελετήσει τις αντιλήψεις και τις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη δημιουργικότητα στα μαθηματικά και να αναδείξει την εξέλιξή τους μετά τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικό πρόγραμμα. Επίσης, εξετάζεται κατά πόσον η συμμετοχή τους στο επιμορφωτικό πρόγραμμα επιφέρει αλλαγές στις διδακτικές πρακτικές που υιοθετούν στην τάξη και στην προσφορά προοπτικών για καλλιέργεια της δημιουργικότητας στα μαθηματικά στους μαθητές τους. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δύο κύκλους, συμμετείχαν επτά εν ενεργεία εκπαιδευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Mathematical creativity has been the focus of many research studies in the past few years, and the findings underline the critical role that teachers play in developing students' mathematical creativity in the classroom. The majority of teachers are found to be ill-prepared to recognize and nurture their students' creativity. The aim of the present doctoral dissertation is to investigate teachers' perceptions and classroom practices regarding mathematical creativity, as well as their development after completing an educational program. It also examines the extent to which teachers’ engagement in the program affects their classroom practices and the opportunities for creativity development that they provide to their students. Seven in-service primary school teachers, who had completed their studies at Greek Universities and teach in public schools of Thessaloniki, took part in the study. The research was conducted in two phases. Classroom observation was carried out during the first pha ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51935
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51935
ND
51935
Εναλλακτικός τίτλος
Mathematical creativity in primary school: indicators of mathematical creativity in teachers’ practices
Συγγραφέας
Ζιώγα, Μαριάνθη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δεσλή Δέσποινα
Τρέσσου Ευαγγελία
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Χριστοδούλου Μιχαήλ
Παπανδρέου Μαρία
Χρήστου Κωνσταντίνος
Τάτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματική εκπαίδευση; Δημιουργικότητα; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Αντιλήψεις και διδακτικές πρακτικές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)