Διερευνώντας την προώθηση της δημιουργικότητας στην διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων στα μουσικά σχολεία (Γ γυμνασίου) μέσα από την διασύνδεσή της λογοτεχνίας με τη μουσική

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή, επιχειρείται μια συστηματική διερεύνηση της προώθησης της δημιουργικότητας στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, μέσω μιας διακαλλιτεχνικού τύπου προσέγγισης των λογοτεχνικών κειμένων. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από επαναλαμβανόμενες δοκιμές και αναθεωρήσεις, επιδιώκεται η σταδιακή βελτίωση και επαρκής διαμόρφωση ενός καινοτόμου διδακτικού σχεδίου – παρέμβασης για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στη Γ΄ τάξη Μουσικού Γυμνασίου, το οποίο εμπλέκει συστηματικά τη μουσική στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας, με κύριο στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας των εμπλεκόμενων μαθητών και διδασκόντων. Η διερεύνηση αυτή στηρίζεται στις θεωρίες για τη Δημιουργικότητα και τη Δημιουργική Παιδαγωγική, και κυρίως σ’ αυτές που αφορούν στη δημιουργικότητα καλλιτεχνικού και συνδυαστικού τύπου. Σε δεύτερο επίπεδο, στηρίζεται στη Διακαλλιτεχνική Θεωρία και Πράξη, όσον αφορά στη συσχέτιση της Λογοτεχνίας με τη Μουσική τέχνη. Η σύζευξη των δύο αυτών επιστημονικών πεδίων δημιουργεί προοπτικές για την α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation, we try a systematic investigation of fostering creativity while teaching literature, by using an interart type of approaching literary texts. In particular, through iterative trials and reconsideration, we aim at the gradual improvement and the satisfactory figuration of an innovative intervention teaching design for teaching literature in the third class of Music High School. This design systematically integrates music to literature teaching, in order to reinforce participants’ (students’ and teachers’) creativity. This investigation is based on theory about Creativity, Creative Pedagogics and especially on the theory that involves the creativity of an artistic and combinational type. Secondly, it is based on Interart Study and Practice, concerning the correlation between literature and music. The correlation of these two scientific fields (Creativity and Interart Study / Intermediality) raises the prospect of the development of a Creative Pedagogics with an inte ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56177
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56177
ND
56177
Εναλλακτικός τίτλος
Investigating the promotion of creativity in the teaching of literary texts in music schools (3rd high school) through the interconnection of literature and music
Συγγραφέας
Καρούσου, Κυριακή (Πατρώνυμο: Όθων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φρυδάκη Ευαγγελία
Γεωργάκη Αναστασία
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Μιχάλης Αθανάσιος
Μαμούρα Μαρία
Καλογήρου Γεωργία
Παπαρούση Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Δημιουργική μάθηση; Διδακτικής της λογοτεχνίας; Διακαλλιτεχνική προσέγγιση; Διαμεσικότητα; Μουσική λογοτεχνία; Μουσικά σχολεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)