Η ορθογραφική ικανότητα και η σχέση της με τις δεξιότητες της κατανόησης και της παραγωγής γραπτού λόγου

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ποσοτική έρευνα συσχετίσεων, στην οποία αξιοποιήθηκε πρωτογενές υλικό από μεγάλο σώμα γραπτών κειμένων μαθητών/-τριών της Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου που συμμετείχαν σε γραπτό διαγωνισμό λογοτεχνικού περιεχομένου. Βασικός σκοπός της έρευνας είναι ο εντοπισμός των ορθογραφικών αποκλίσεων των μαθητών, η κατηγοριοποίησή τους με βάση γλωσσολογικά κριτήρια, και ο συσχετισμός της ορθογραφικής επίδοσης με τη γενική επίδοση των μαθητών στον εν λόγω διαγωνισμό και τις επιδόσεις τους χωριστά στα έργα κατανόησης γραπτού λόγου και στα έργα παραγωγής γραπτού λόγου. Ειδικότερα, τα κείμενα που είχαν παραγάγει οι μαθητές/-τριες στο πλαίσιο του διαγωνισμού εξετάστηκαν ως προς την ορθογραφική τους ακρίβεια, με στόχο να αναδειχθούν οι ορθογραφικές αποκλίσεις, να κατηγοριοποιηθούν βάσει γλωσσολογικών κριτηρίων και να εξεταστούν οι λέξεις στις οποίες αυτά εντοπίζονται. Παράλληλα, συσχετίζεται με ποικίλους τρόπους η ορθογραφική επίδοση με άλλες παραμέτρους, όπως οι απαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study is a quantitative research of correlations, in which primary source materials were evaluated from a large number of texts written by students of the 6th grade of the primary school who had participated in a literary writing competition. The main purpose of the research was to identify the spelling discrepancies among students, to categorize them based on linguistic criteria, and to correlate the students’ spelling performance with their overall performance, and also to correlate this performance separately with their reading comprehension and with their production of written work. In particular, the texts written by the students in the context of the competition were examined for their spelling accuracy, to highlight spelling discrepancies, to categorize them based on linguistic criteria and to examine the words in which these discrepancies are found. At the same time, spelling performance was correlated in a variety of ways with other parameters, such as the answers ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53938
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53938
ND
53938
Εναλλακτικός τίτλος
Spelling ability and its relation with the skills of comprehension and production of written speech
Συγγραφέας
Τζανάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Προκόπιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαγουλά Ευγενία
Μπαμπάλης Θωμάς
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Ανδρέου Γεωργία
Κατσούδα Γεωργία
Γαλαντόμος Ιωάννης
Μιχάλης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ορθογραφική ικανότητα; Δεξιότητες; Κατανόηση γραπτού λόγου; Παραγωγή γραπτού λόγου; Μορφολογική επίγνωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)