Επαυξημένη πραγματικότητα για φορητές συσκευές χρησιμοποιώντας ασαφή λογική για την εξάσκηση της χωρικής ικανότητας των εκπαιδευομένων

Περίληψη

Ο στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός συστήματος εκπαίδευσης για φορητές συσκευές, ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας, για την ενίσχυση της χωρικής ικανότητας προπτυχιακών φοιτητών. Η χωρική ικανότητα είναι ένας παράγοντας της ανθρώπινης νοημοσύνης και ορίζεται ως η ικανότητα ενός ανθρώπου να δημιουργεί νοητικά, να μετασχηματίζει και να περιστρέφει μια οπτική εικόνα κι έτσι να κατανοεί και να ανακαλεί τις συσχετίσεις στο χώρο μεταξύ πραγματικών και φανταστικών αντικειμένων. Υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ της χωρικής ικανότητας και πολλών επιστημονικών κλάδων, όπως είναι οι φυσικές επιστήμες, η τεχνολογία, η επιστήμη των μηχανικών και τα μαθηματικά. Η χωρική ικανότητα αποτελεί δείκτη επιτυχίας στις εκπαιδευτικές επιδιώξεις των σπουδαστών των προαναφερθέντων επιστημονικών κλάδων.Υπάρχουν πολλά τεστ, τα οποία έχουν αναπτυχθεί συγκεκριμένα για να μετρήσουν το επίπεδο της ικανότητας οπτικοποίησης του χώρου των σπουδαστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to design and develop a mobile training system, integrating augmented reality features, for fostering spatial ability of undergraduate students. Spatial ability is a factor of human intelligence and is defined as the capacity to mentally generate, transform, and rotate a visual image and thus, understand and recall spatial relationships between real and imagined objects. There is significant correlation between spatial ability and many scientific disciplines, such as science, technology, engineering and mathematics, and performs as an indicator for success in students’ educational pursuits.There are many tests developed to measure specifically the level of learners’ spatial visualization skills. Although a person is born with innate spatial skills, like many other skills, spatial ability can also be developed. This is particularly significant from the perspective of education because current research objectives aim to enhance spatial ability through targeted i ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2025)
DOI
10.12681/eadd/53920
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53920
ND
53920
Εναλλακτικός τίτλος
Mobile augmented reality using fuzzy logic for learners' spatial ability training
Συγγραφέας
Παπακώστας, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ζαφείριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Μηχανικών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Σγουροπούλου Κλειώ
Καρανικόλας Νικήτας
Γεωργούλη Αικατερίνη
Καρκαζής Παναγιώτης
Τρούσσας Χρήστος
Κεραμόπουλος Ευκλείδης
Σαπουνίδης Θεοδόσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Τεχνολογία μέσων
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα; Χωρική ικανότητα; Δεξιότητες οπτικοποίησης; Τεχνικό σχέδιο; Εκπαίδευση μηχανικών; Εκπαιδευτική τεχνολογία; Προσωποποιημένη εκπαίδευση; Προσαρμοσμένη μάθηση; Εφαρμογή φορητών συσκευών; Ασαφής λογική; Ευφυείς τεχνικές; Ασαφή βάρη; Ταξινομία SOLO; Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας (ΤΑΜ); Παραγοντική ανάλυση; Ανάλυση παλινδρόμησης; Χρηστικότητα; εμπειρία χρήστη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.