Εννοιολογική αλλαγή στις φυσικές επιστήμες

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΑΝΑΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ. ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ, ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΜΕΤΑΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΕΣ ΣΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΦΕΛΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΗ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΑΦΗΡΗΜΕΝΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ. ΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΟΥΝ ΤΗ Δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

ΤHE AIM OF THIS THESIS WAS TO EXPLORE THE IDEAS OF STUDENTS OF PRIMARY, SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION ABOUT SCIENTIFIC CONCEPTS AND PHYSICAL PHENOMENA EXAMINING THE RELATIONSHIP THAT MAY EXIST BETWEEN CATEGORIZATIONS OF CONCEPTS AND CONCEPTUAL CHANGE AND TO EXPLORE THE KINDS OF CONCEPTUAL CHANGES THAT OCCUR DURING THE LEARNING PROCESS, WHERE CHILDREN ARE TAUGHT COUNTER-INTUITIVE SCIENTIFIC CONCEPTS. OUR GOAL WAS TO DESIGN, IMPLEMENT AND PROPOSE A TEACHING INTERVENTION THAT CAN PROMOTE THE PROCESS OF CONCEPTUAL CHANGE, I.E. TO HELP STUDENTS MOVE FROM THEIR BASED-ON-SENSES CONCEPTS THAT CHARACTERIZE THEIR NAIVE THEORY ABOUT MATTER TO THE MORE ABSTRACT CONCEPTS OF THE SCIENTIFIC THEORY. INITIALLY A THEORETICAL APPROACH OF CONCEPTUAL CHANGE IS PRESENTED AND THEN WE ANALYZE A SERIES OF EXPERIMENTS DESIGNED TO INVESTIGATE THE ABOVE MENTIONED QUESTIONS. AT THE FIRST TWO EXPERIMENTS WE EXAMINED WHETHER THERE ARE RECATEGORIZATIONS OF THE CONCEPT OF MATTER DURING DEVELOPMENT AND LEARNING, TH ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43476
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43476
ND
43476
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual change in science
Συγγραφέας
Γκικοπούλου, Ουρανία (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στυλιανή
Καλκάνης Γεώργιος
Γρηγοριάδου Μαρία
Τριλιανός Αθανάσιος
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Ρούσσος Πέτρος
Πνευματικός Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εννοιολογική αλλαγή; Γνωστική ψυχολογία; Φυσικές επιστήμες; Εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια; Εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες; Αφελείς θεωρίες; Επισημονικές θεωρίες; Κατηγοριοποίηση; Επιστημικές πεποιθήσεις; Ύλη; Σωματιδιακή δομή ύλης; Φυσικές μεταβολές ύλης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
318 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)