Περίληψη
Σήμερα υπάρχουν πολλά εργαλεία λογισμικού διαθέσιμα για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να υποστηρίξουν διάφορες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο σχολικό εργαστήριο για τα μαθήματα τέχνης και ιστορίας της τέχνης. Αν και τα περισσότερα περιβάλλοντα σχεδιάστηκαν για ενήλικες, μαθητές λυκείου και σπουδαστές, υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα που προσφέρονται για χρήση στις μικρές ηλικίες (K12). Η χρήση ευχάριστων διεπαφών και παιχνιδιών αναγνωρίζεται οτι είναι ένα ισχυρό μέσο εκμάθησης. Ένα σημαντικό μειονέκτημα για τους εκπαιδευτικούς είναι η δημιουργία των σεναρίων των παιχνιδιών και η χρήση των εργαλείων ανάπτυξης εφαρμογών, όπως επίσης και το περιεχόμενο των πολυμέσων για τα οποία πρέπει να αφιερωθεί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και ειδικές γνώσεις πληροφορικής και προγραμματισμού. Προκειμένου να μειωθεί ο κόπος δημιουργίας πολυμεσικών εφαρμογών και παιχνιδιών προτείνεται μια προσέγγιση προσαρμοστικού περιβάλλοντος μάθησης που υποστηρίζεται από βάση δεδομένων πο ...
Σήμερα υπάρχουν πολλά εργαλεία λογισμικού διαθέσιμα για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς που μπορούν να υποστηρίξουν διάφορες δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο σχολικό εργαστήριο για τα μαθήματα τέχνης και ιστορίας της τέχνης. Αν και τα περισσότερα περιβάλλοντα σχεδιάστηκαν για ενήλικες, μαθητές λυκείου και σπουδαστές, υπάρχουν ορισμένα παραδείγματα που προσφέρονται για χρήση στις μικρές ηλικίες (K12). Η χρήση ευχάριστων διεπαφών και παιχνιδιών αναγνωρίζεται οτι είναι ένα ισχυρό μέσο εκμάθησης. Ένα σημαντικό μειονέκτημα για τους εκπαιδευτικούς είναι η δημιουργία των σεναρίων των παιχνιδιών και η χρήση των εργαλείων ανάπτυξης εφαρμογών, όπως επίσης και το περιεχόμενο των πολυμέσων για τα οποία πρέπει να αφιερωθεί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και ειδικές γνώσεις πληροφορικής και προγραμματισμού. Προκειμένου να μειωθεί ο κόπος δημιουργίας πολυμεσικών εφαρμογών και παιχνιδιών προτείνεται μια προσέγγιση προσαρμοστικού περιβάλλοντος μάθησης που υποστηρίζεται από βάση δεδομένων πολυμεσικών αρχείων που φέρει τον τίτλο ΜΑΙΤ (Multimedia Authoring Instruction Tool). Ο κύριος στόχος του προγράμματος MAIT ήταν να μελετηθούν οι τρόποι να βελτιωθεί η κατασκευή μαθησιακών περιβαλλόντων για να υποστηρίξει την αισθητική αγωγή. Με σκοπό να υπάρχει η κατάλληλη προσαρμοστικότητα από πλευράς εφαρμογής στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητευομένου, σχεδιάστηκε ένα εργαλείο ανάπτυξης πολυμεσικών παρουσιάσεων με δυνατότητες αλληλεπίδρασης και ενσωματωμένα ηλεκτρονικά παιχνίδια που υποστηρίζεται από βάση δεδομένων. MAIT, ως ομάδα προγραμμάτων συμπεριλαμβανομένων των παιχνιδιών, είχε θετική επίδραση στην αύξηση του χρόνου ενασχόλησης των μαθητών με το αντικείμενο της αισθητικής αγωγής. Έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει διαφορετικά στύλ μάθησης και να ελαχιστοποιήσει συγχρόνως τις απαιτήσεις χρόνου και εργασίας από πλευράς εκπαιδευτικού. Σκόπιμο είναι να αναφερθεί ότι το πρόγραμμα είναι ανοιχτό υπό την έννοια ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως λογισμικό διαχείρισης μεσαίων οπτικών βάσεων δεδομένων. Επιτρέπει το χρήστη να προσθέτει νέο υλικό από το προσωπικό του αρχείο, να διαγράφει, να τροποποιεί και να συντηρεί βάσεις δεδομένων με εικόνες. Από την πλευρά του χρήστη δεν απαιτούνται ούτε ειδικές γνώσεις προγραμματισμού ούτε άλλες δεξιότητες. Το πλεονέκτημα του προγράμματος είναι η δημιουργία αυτόνομων παρουσιάσεων βασισμένων στα αποτελέσματα των ερωταποκρίσεων. Τα πλαίσια, ως βασικά δομικά στοιχεία της παρουσίασης, εξυπηρετούν στην οργάνωση των οπτικών ερεθισμάτων ώστε να αποκτήσουν νόημα και δημιουργούνται από τον χρήστη ως η βάση της απεικόνισης του εκπαιδευτικού κειμένου και των φωτογραφιών και κληρονομούν τις ιδιότητες εννέα προτύπων πλαισίων. Κάθε πλαίσιο μπορεί να περιέχει φωτογραφίες, κριτική έργου, επεξηγηματικά σχόλια, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και ανοιχτές ερωτήσεις (ανάπτυξης). Τελικά ο χρήστης μορφοποιεί κάθε πλαίσιο με τις κατάλληλες γραμματοσειρές, χρώματα, φωτογραφίες υποβάθρου, κτλ. Με την ολοκλήρωση μιας παρουσίασης, η διαδικασία διαμοιρασμού και αναπαραγωγής συνδέεται με τρεις τύπους εξωτερικών αρχείων το κάθε ένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Παρουσίαση σε Εικονικό Μουσείο, βασισμένη σε αρχεία html έτοιμα για δημοσίευση σε έναν εξυπηρετητή (server) και απλή παρουσίαση σε τοπικό PC. Αυτές οι παρουσιάσεις χρησιμοποιούνται από τους μαθητευόμενους για να προσπελάσουν το πολυμεσικό υλικό χρησιμοποιώντας κριτήρια επιλογής, να πάρουν μέρος σε δημόσιες συζητήσεις (forum) και να απασχοληθούν παραγωγικά με τα συνοδευτικά παιχνίδια. ................
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Currently there are a lot of software tools available for both students and educators to support various laboratory learning activities about Art and Art History courses. Although most of them were designed for adults, high school and University level students, there are fewer examples centralized on preliminary students (K12). Through the use of enjoyable environments for teaching Art courses, the learners’ play is recognised to be a powerful learning medium. One major drawback for educators is the authoring of game scenarios and tools and also the multimedia content that requires a remarkable amount of time and usually special IT knowledge. In order to reduce the multimedia content and game software creation effort, a game-based learning approach is proposed. A digital Art image database is used among with an environment for authoring educational presentations involving games in Art-history and aesthetics education. The main goal of the MAIT project was to study ways to improve the c ...
Currently there are a lot of software tools available for both students and educators to support various laboratory learning activities about Art and Art History courses. Although most of them were designed for adults, high school and University level students, there are fewer examples centralized on preliminary students (K12). Through the use of enjoyable environments for teaching Art courses, the learners’ play is recognised to be a powerful learning medium. One major drawback for educators is the authoring of game scenarios and tools and also the multimedia content that requires a remarkable amount of time and usually special IT knowledge. In order to reduce the multimedia content and game software creation effort, a game-based learning approach is proposed. A digital Art image database is used among with an environment for authoring educational presentations involving games in Art-history and aesthetics education. The main goal of the MAIT project was to study ways to improve the construction of teaching and learning environments especially in Art education. Focussing on adaptive instruction and some learning models in order to accommodate learners’ individual needs it was offered to art-educators an instructional authoring tool which enhances learning. MAIT, as a group of programs including computer games, had a positive effect on increasing the time students spend on learning activities. It has the ability to accommodate different learning styles and at the same time eliminates the time and labour requirements of designing a course. The program can be considered as an open system, in the sense that it can be used as a software tool for archiving medium size image-databases. It allows the teacher to easily add new material and to manipulate the old one as well. The output of the system consists of multimedia interactive autonomous presentations based on a sequence of frame-cards that builds meaningful topics. Each frame is a simple or complicate task for students. Examples of such tasks are the identification or classification of elements, multiple choice questions, painting using colour tools, crosswords, examination of similarities, puzzle, prompting for imitation (animal voices), etc. There are three types of output files each one associated with different features: Presentation with a build-in Virtual Museum for both PC and Palmtops, presentation based on html files ready to be published on a web server and simple presentations for local use. The presentations are used by learners to interface the digitized material using selection criteria and also to accomplish educational activities, access the forum area and play educational games
περισσότερα