Η γυναίκα πρότυπο από την Πρώτη Κοινωνία στην μητρότητα: ένας διάλογος ανάμεσα στη ζωγραφική και την ηθική κατά την πρώτη φάση της Τρίτης Γαλλικής Δημοκρατίας, 1870-1900

Περίληψη

Η διατριβή επικεντρώνεται στην διαμόρφωση και εξέλιξη της ηθικής ταυτότητας και της κοινωνικής θέσης των γυναικών στη Γαλλία, μέσα από έργα ζωγραφικής που δημιουργήθηκαν στα πρώτα τριάντα χρόνια της Τρίτης Δημοκρατίας (1870-1900). Το κείμενο μελετά την καλλιτεχνική πρόσληψη και εικαστική απόδοση «παραδοσιακών» γυναικείων ρόλων, αναλύοντας τους ιστορικο-κοινωνικούς παράγοντες που συνέβαλαν στην κατασκευή του γυναικείου ιδεώδους εκείνης της εποχής. Οι έννοιες της αγνότητας, της ευσέβειας, της συζυγικής αφοσίωσης και του μητρικού καθήκοντος που αναδύονται από έργα τέχνης αναλύονται στο φως συγγραμμάτων τα οποία επεξεργάζονται ζητήματα ηθικής φύσης. Ο πατριωτισμός και οι εθνικιστικές τάσεις της περιόδου που ακολούθησε τον Γαλλοπρωσικό πόλεμο είναι θέματα που επανέρχονται στα κεφάλαια της παρούσας μελέτης. Παράλληλα, εξετάζονται η προώθηση ορισμένων κοινωνικά χρήσιμων αντιλήψεων και ο τρόπος που η φιλοπατρία των Γάλλων επηρέασε την εκπαίδευση και τη μορφή του οικογενειακού θεσμού. Η διατριβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD dissertation seeks to define the configuration and evolution of Frenchwomen’s moral identity and social status, through works of art created during the firstthirty years of the Third Republic (1870-1900). More specifically, my thesisinvestigates the artistic perception and visual recording of “traditional” female rolesand analyses the socio-historical factors which contributed to the construction of theideal woman. I focus on the representation of young girls’ education and FirstCommunion and study the portrayal of maternity which was perceived both as apersonal role and a republican ideal. Furthermore, I consider the institutions ofmarriage and family through portraits and scenes of everyday life. The woman’srelations to the Catholic Church within a secular state, as well as the notions ofchastity and patriotism, are thoroughly explored. In my dissertation I prioritisednineteenth century texts, where French doctors, demographers and statesmen fromdifferent ideological backgro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53510
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53510
ND
53510
Εναλλακτικός τίτλος
La "femme modèle" from the first communicant to the affectionate mother: a dialogue between painting and moral discourse under the Early Third Republic, 1870-1900
La femme modèle de la première communiante à la mère affectueuse: un dialogue entre la peinture et le discours moral sous la Troisième République, 1870-1900
Συγγραφέας
Ανέστη, Μαρία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
University of Edinburgh
Εξεταστική επιτροπή
Patricio Andrew
Macknight Elizabeth
Thomson Richard
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Ηθική
Λέξεις-κλειδιά
Γυναίκα; Κοινωνικο-ηθική σκέψη; γαλλική ζωγραφική
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.