Μελέτη της επίδρασης ενός ρητού και ενσωματωμένου προγράμματος εξοικείωσης με το λεξικό στις στρατηγικές χρήσης λεξικού μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Βασικός σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος παρέμβασης που στηρίζεται στην εφαρμογή της ρητής και ενσωματωμένης διδασκαλίας στρατηγικών χρήσης λεξικού σε μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Επίσης διερευνάται η επίδραση που ασκούν παράγοντες όπως το φύλο, ο τύπος σχολείου, η πολυγλωσσία και η χρήση λεξικού στο σπίτι στο στρατηγικό προφίλ των συγκεκριμένων μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση. Το μηνιαίο πρόγραμμα διάρκειας σαράντα ωρών πραγματοποιήθηκε σε 4 Δημοτικά Σχολεία (Γενικά και Διαπολιτισμικά) της Κομοτηνής και της Ιεράπετρας Κρήτης και ειδικότερα σε δείγμα εκατόν πενήντα (150) μαθητών ηλικίας 10-12 ετών. Η έρευνα ακολούθησε τον σχεδιασμό του οιονεί πειραματικού σχεδίου με μία πειραματική ομάδα εβδομήντα πέντε (75) μαθητών και μία ομάδα ελέγχου εβδομήντα πέντε (75) μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση. Το παρεμβατικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε μόνο στους μαθητές της πειραματικής ομάδας, ενώ αντίθετα οι μαθητές τη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this research is to investigate the effectiveness of an intervention programme based on the application of direct and integrated teaching of dictionary use strategies to students of the 5th and 6th grade of primary school (upper elementary). It also investigates the influence of factors such as gender, school type, multilingualism and the use of the dictionary at home on the strategic profile of these students before and after the intervention. The forty-hour monthly programme was carried out in four primary schools (General and Intercultural) in Komotini and Ierapetra, Crete, and in particular in a sample of one hundred and fifty (150) students who were 10-12 years old. The study followed the quasi-experimental design with an experimental seventy-five (75) students and a control group of seventy-five (75) students before and after the intervention. The intervention program was designed and implemented only with the students in the experimental group, while in contr ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2025)
DOI
10.12681/eadd/53373
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53373
ND
53373
Εναλλακτικός τίτλος
Research on the effect of an explicit and intergrated dictionary awareness intervention program on primary school students' dictionary use strategies
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδου, Ευανθία (Πατρώνυμο: Μαρίνος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Γαβριηλίδου Ζωή
Μητσιάκη Μαρία
Γαλαντόμος Ιωάννης
Μάρκος Άγγελος
Δόση Ιφιγένεια
Ευθυμίου Αγγελική
Φλιάτουρας Ασημάκης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές χρήσης λεξικού; άμεση και ενσωματωμένη διδασκαλία στρατηγικών; Πρόγραμμα παρέμβασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.