Περίληψη
Σε μία σύντομη περιγραφή του θέματος προσδιορίζεται το επιστημονικό πεδίο της διατριβής στον χώρο του γλωσσικού γραμματισμού, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα της διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε ελληνόφωνους φοιτητές. Εστιάζει σε μία από τις δεξιότητες του γραμματισμού, στη γλώσσα και συγκεκριμένα στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας της τουρκικής με σημείο αναφοράς τη συμβολή της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της μελέτης αναγκών των φοιτητών.Η διατριβή διερευνά τη συμβολή της λογοτεχνίας στην κατάκτηση του γραμματισμού στη δεύτερη/ξένη γλώσσα, καταρχήν θέτοντας το θεωρητικό πλαίσιο και στη συνέχεια με τη διερεύνηση και τη μελέτη των «αναγκών» των ελληνόφωνων φοιτητών που σπουδάζουν την τουρκική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο.Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα που διερευνώνται στην διατριβή αφορούν τις απόψεις των ελληνόφωνων φοιτητών της τουρκικής γλώσσας που φοιτούν στο Ε΄ εξάμηνο σπουδών στα Τμήματα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Πα ...
Σε μία σύντομη περιγραφή του θέματος προσδιορίζεται το επιστημονικό πεδίο της διατριβής στον χώρο του γλωσσικού γραμματισμού, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα της διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε ελληνόφωνους φοιτητές. Εστιάζει σε μία από τις δεξιότητες του γραμματισμού, στη γλώσσα και συγκεκριμένα στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας της τουρκικής με σημείο αναφοράς τη συμβολή της λογοτεχνίας στο πλαίσιο της μελέτης αναγκών των φοιτητών.Η διατριβή διερευνά τη συμβολή της λογοτεχνίας στην κατάκτηση του γραμματισμού στη δεύτερη/ξένη γλώσσα, καταρχήν θέτοντας το θεωρητικό πλαίσιο και στη συνέχεια με τη διερεύνηση και τη μελέτη των «αναγκών» των ελληνόφωνων φοιτητών που σπουδάζουν την τουρκική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο.Τα κύρια ερευνητικά ερωτήματα που διερευνώνται στην διατριβή αφορούν τις απόψεις των ελληνόφωνων φοιτητών της τουρκικής γλώσσας που φοιτούν στο Ε΄ εξάμηνο σπουδών στα Τμήματα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών, Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών και Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών για την αξιοποίηση των λογοτεχνικών κειμένων στη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας αλλά και για το ευρύτερο πλαίσιο διδασκαλίας της τουρκικής. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της συμβολής του λογοτεχνικού λόγου (κειμένων) στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της τουρκικής γλώσσας στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και η αποτίμηση της ίδιας διδασκαλίας και των μεθόδων της με γνώμονα τις ανάγκες των ελληνόφωνων φοιτητών. Ειδικότερα στόχοι της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ανίχνευση των αναγκών των ελληνόφωνων φοιτητών που επιχειρούν να κατακτήσουν την τουρκική γλώσσα και η διερεύνηση των σχέσεων που διαμορφώνει ο φοιτητής με τα λογοτεχνικά κείμενα των διδακτικών γλωσσικών εγχειρίδιων που χρησιμοποιούνται στην αίθουσα διδασκαλίας και προορίζονται για γλωσσικά μαθησιακή χρήση. Διερευνώνται αυτές οι σχέσεις όπως κειμενογλωσσολογικά αποτυπώνονται στα λογοτεχνικά κείμενα με τα οποία έρχεται σε επαφή ο φοιτητής. Επιχειρείται, επίσης, η αναζήτηση των αποτελεσμάτων που έχουν αυτές οι σχέσεις στην αξιολόγηση της ακαδημαϊκής του επίδοσης και της αποτελεσματικότητας του γλωσσικού γραμματισμού του.Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας και με σημείο αναφοράς σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που συνδέονται με τη διδασκαλία των κειμενικών ειδών (genre-based pedagogies) σημειώνονται στοχευμένες προτάσεις διδασκαλίας των λογοτεχνικών κειμένων στο μάθημα της τουρκικής γλώσσας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In a brief description of the topic, the scientific field of the dissertation is defined as belonging to the language literacy scope, in order to teach the foreign language in higher education, more specifically the Turkish language to Greek speaking students.It focuses on one of the literacy skills in language, particularly on the effectiveness of teaching Turkish.Τhe contribution of literature to the research of student needs is a main reference.The dissertation is addressing the contribution of literature in the acquisition of the second/foreign language, initially by setting the theoretical background and then by researching and studying the needs of the Greek speaking students who are studying the Turkish language at the University. The main research questions that are addressed in the dissertation deal with the opinions of Greek speaking students of Turkish in the 5th semester at the departments of Language, Literature and Civilization of the Black Sea Countries, Turkish and Mode ...
In a brief description of the topic, the scientific field of the dissertation is defined as belonging to the language literacy scope, in order to teach the foreign language in higher education, more specifically the Turkish language to Greek speaking students.It focuses on one of the literacy skills in language, particularly on the effectiveness of teaching Turkish.Τhe contribution of literature to the research of student needs is a main reference.The dissertation is addressing the contribution of literature in the acquisition of the second/foreign language, initially by setting the theoretical background and then by researching and studying the needs of the Greek speaking students who are studying the Turkish language at the University. The main research questions that are addressed in the dissertation deal with the opinions of Greek speaking students of Turkish in the 5th semester at the departments of Language, Literature and Civilization of the Black Sea Countries, Turkish and Modern Asiatic Studies, and Balkan Slavic and Eastern Studies, in order to make use of literature texts so as to teach the Turkish language, as well as the broader framework of teaching Turkish.The purpose of the current dissertation is the research on the contribution of literature texts to teaching Turkish in higher education, as well as the evaluation of the teaching procedure itself and its methods, according to the needs of Greek speaking students.More specifically, the aims of the current dissertation are the detection of the needs of Greek speaking students that wish to acquire the Turkish language and the probe of the interaction that the student develops with the literature texts of the course books that are used in the classroom and are aimed at educational use. All these relations are researched, as they are textually and linguistically depicted in the literature texts which the student comes in contact with. Also the dissertation tries to seek the results that this interaction has in evaluating the academic progress and the effectiveness of the language literacy. Taking the results of the research into consideration and having modern educational approaches that are connected to the teaching of the literature genres as a main reference (genre-based pedagogies) certain targeted proposals for teaching methodology of literature texts in the lesson of Turkish language are noted.
περισσότερα