Ο ρόλος του θεατρικού παιχνιδιού στον αυτοπροσδιορισμό των ατόμων με αναπηρία όρασης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή μελετά τον ρόλο του θεατρικού παιχνιδιού στον αυτοπροσδιορισμό των ατόμων με αναπηρία όρασης. Ο αυτοπροσδιορισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πτυχές της ανάπτυξης του ανθρώπου, ωστόσο η σχετική έρευνα στο πεδίο αυτό είναι πολύ περιορισμένη ως προς τα άτομα με αναπηρία όρασης. Ωστόσο, η παρούσα διατριβή επιχειρεί να εξερευνήσει τον ρόλο του θεατρικού παιχνιδιού, ως παιδαγωγική μέθοδο, στην καλλιέργεια του αυτοπροσδιορισμού ατόμων με αναπηρία όρασης μέσα από εμπειρικά τεκμηριωμένα αποτελέσματα και κριτική επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Η μελέτη αυτή διαθέτει τρία διαδοχικά στάδια έρευνας. Στο πρώτο στάδιο έρευνας χαρτογραφήθηκαν οι αντιλήψεις και οι εμπειρίες επαγγελματιών αναφορικώς με το θεατρικό παιχνίδι, τον αυτοπροσδιορισμό και την αναπηρία όρασης. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με 53 εκπαιδευτικούς ατόμων με αναπηρία όρασης και 41 εμψυχωτές/τριες θεατρικού παιχνιδιού. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συμμετοχή ενός ατόμο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation investigates the role of dramatic play in self-determination of persons with vision disability. Self-determination is one of the most important domains of human development but the research regarding this matter is very limited when the population is people with visual disability. Nevertheless, the present thesis attempts to examine the role of dramatic play, as a learning method, in fostering self-determination in people with vision disability aiming at filling this gap with evidence based data and critical literature review. Three research phases composed the research process of the present study. The aim of the first phase was to obtain and describe concepts and experiences of professionals regarding dramatic play, self-determination and vision disability. In specific, the author conducted semi-structured interviews with 53 teachers of persons with vision disability and 41 dramatic play facilitators. According to them the participation of persons with and without v ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2025)
DOI
10.12681/eadd/53342
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53342
ND
53342
Εναλλακτικός τίτλος
The role of dramatic play in self-determination of people with vision disability
Συγγραφέας
Θυμάκης, Παρασκευάς (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Μπότσογλου Καφένια
Καρτασίδου Λευκοθέα
Νικολαραΐζη Μαγδαληνή
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος
Μάγος Κωνσταντίνος
Παπαδόπουλος Συμεών
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Aυτοπροσδιορισμός; Θεατρικό παιχνίδι; Αναπηρία όρασης; Συνεργατική έρευνα δράσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.