Συγκριτική μελέτη της εμπλοκής των γονέων στην εκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Περίληψη

Η Γονική Εμπλοκή (ΓΕ) στην εκπαίδευση του παιδιού συνδέεται με σημαντικά οφέλη για το μαθητή, την οικογένεια, το σχολείο και την κοινότητα γενικότερα. Ωστόσο, στην περίπτωση των γονέων που έχουν παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) η ερευνητική δραστηριότητα που καταγράφεται διεθνώς είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Σε εθνικό επίπεδο δε οι εκτιμήσεις μας ως προς το ζήτημα αυτό συνάγονται κατά τεκμήριο από ευρήματα ερευνών που μελετούν τη ΓΕ στην εκπαίδευση παιδιών με τυπική ανάπτυξη ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην παρούσα έρευνα αξιοποιείται το θεωρητικό μοντέλο Γονικής Εμπλοκής των Hoover-Dempsey και Sandler (2005) στο οποίο προσδιορίζονται: α) οι παράγοντες που κινητοποιούν τους γονείς να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, β) οι τρόποι με τους οποίους εμπλέκονται, και γ) οι επιδράσεις της εμπλοκής στη σχολική επίδοση των παιδιών. Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η συγκριτική μελέτη των παραγόντων που συνδέονται με τη ΓΕ στην εκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Parental Involvement (PI) in children’s education is linked to significant benefits for the students themselves, the families, the school as well as the community. However, in the case of parents with children with Specific Learning Disabilities (SLD), who usually attend mainstream schools, research is rare worldwide and absent in the Greek context. Τhe present study uses Hoover-Dempsey and Sandler’s (2005) parental involvement theoretical model which includes the following: a) the factors that motivate parents to get involved in the educational process, b) the ways in which they are involved, and c) the effects of their involvement on children’s school performance. The purpose of this thesis is the comparative study of the factors associated with PI in the education of children with and without SLD who attend primary schools in the region of Eastern Macedonia and Thrace. The participants were teachers and parents of pupils with and without SLD. Initially, the pupils diagnosed with SLD ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40282
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40282
ND
40282
Εναλλακτικός τίτλος
Comparative study of parental involvement in the education of children with and without specific learning disabilities
Συγγραφέας
Αλβανόπουλος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δαβάζογλου Αγγελική
Κόκκινος Κωνσταντίνος
Μακρής Νικόλαος
Συμεού Λοΐζος
Μανωλίτσης Γεώργιος
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Μάρκος Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γονική Εμπλοκή; Σχέση σχολείου οικογένειας; Συνεργασία σχολείου οικογένειας; Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες; Ψυχομετρικές ιδιότητες; Ερωτηματολόγιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
567 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)