Η γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: η οπτική των γονέων και εκπαιδευτικών με μεικτή μεθοδολογική προσέγγιση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά με μεικτή μεθοδολογική προσέγγιση τις απόψεις εκπαιδευτικών και γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ) σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή. Ειδικότερα, στην ποσοτική προσέγγιση, με βάση την τυπολογία της Epstein (1992, 1995) περί γονεϊκής εμπλοκής, διερευνώνται οι απόψεις των γονέων σχετικά με τους Τύπους και τις πρακτικές γονεϊκής εμπλοκής, το γονεϊκό ρόλο και την αποτελεσματικότητα τους, το σχολικό κλίμα, και τη χρήση των κοινωνικών τους δικτύων κατά την εκπαίδευση των παιδιών τους με ΜΔ. Επιπροσθέτως, διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη γονεϊκή εμπλοκή, τις πρακτικές γονεϊκής εμπλοκής, και το γονεϊκό ρόλο στην εκπαίδευση των μαθητών με ΜΔ. Οι παραπάνω μεταβλητές ελέγχονται ως προς τη διαφοροποίησή τους, με βάση τα κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά γονέων/εκπαιδευτικών. Στην ποιοτική προσέγγιση, με βάση τη θεωρία των Κοινοτήτων της Πρακτικής (ΚτΠ) των Wenger, McDermott, & Snyder (2002), διερευνώνται οι απόψεις γονέων/εκπαιδευτικών σχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims to investigate, via a concurrent mixed-methods research design, parent/teacher perceptions of parental involvement in the education of students with learning difficulties (LD). Specifically, based on Epstein’s typology (1992, 1995), for the purpose of quantitative data collection, the ‘Family and community involvement in the elementary and middle grades: parent survey’ (Sheldon & Epstein, 2007) was administered to 228 parents (151 mothers and 77 fathers), as well as the ‘School and family partnerships: Surveys’ (Epstein & Salinas, 1993) to 358 teachers (232 regular teachers, RET and 126 special education teachers, SET) in order to measure parent/teacher perceptions of parental involvement (involvement Types), parent/teacher practices and parent role in children’s with LD learning, as well as parent perceptions of their efficacy to enhance their children’s learning, school climate and networking in the education of their children with LD. The differences among par ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2024)
DOI
10.12681/eadd/51227
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51227
ND
51227
Εναλλακτικός τίτλος
Parental involvement in the education of students with learning difficulties: parent and teacher perspective with mixed-method approach
Συγγραφέας
Ελευθεριάδου, Δήμητρα του Ιωάννης
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχου Αναστασία
Κλεφτάρας Γεώργιος
Τζιβινίκου Σωτηρία
Τσιμπιδάκη Ασημίνα
Σταυρούση Παναγιώτα
Ρούση Χριστίνα
Φύσσα Αριστέα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Γονεϊκή εμπλοκή; Γονεϊκός ρόλος; Πρακτικές εμπλοκής/τυπολογίες; Κοινότητες της Πρακτικής; Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ); Ένταξη; Μεικτές μέθοδοι έρευνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.