Επιστημονικός γραμματισμός και εναλλακτικές ιδέες σε έννοιες των φυσικών επιστημών που δημιουργούν παιδικά βιβλία μυθοπλασίας περιβαλλοντικού περιεχομένου: μια ανάλυση περιεχομένου

Περίληψη

Η ανάγνωση και γραφή έχουν προσδιοριστεί ως σημαντικά στοιχεία του επιστημονικού γραμματισμού, ενώ ερευνητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν αναγνωρίσει την αξία της χρήσης Παιδικής Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών. Τα παιδικά βιβλία φυσικών επιστημών συνιστούν αποτελεσματικά εργαλεία που υποστηρίζουν την επαφή των παιδιών με επιστημονικό περιεχόμενο και την κατανόηση του φυσικού κόσμου. Ωστόσο, διατυπώθηκαν προβληματισμοί για την ακρίβεια του περιεχομένου τους και την ακρίβεια των ιδεών που οικοδομούν τα παιδιά κατά την ανάγνωση ή ακρόασή τους. Ερευνητές/τριες που ανέλυσαν το περιεχόμενο παιδικών βιβλίων κατέγραψαν μεταξύ άλλων λάθη, ανακρίβειες, και παραλείψεις στην αναπαράσταση φυσικών εννοιών και φαινομένων, φανταστικά στοιχεία, μη ακριβή εικονογράφηση, και χρήση ανθρωπομορφισμού. Από εμπειρικές μελέτες φαίνεται πως παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργούν εναλλακτικές ιδέες σε θέματα Φυσικών Επιστημών, εάν οι πληροφορίες που παρουσιάζονται σε παιδικά βιβλία είναι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Reading and writing have been identified as crucial components of scientific literacy, while researchers and educators have recognized the value of Children’s Literature in Science Education. Children’s trade books are considered effective tools for introducing children to science content and helping them to understand the natural world. Nevertheless, there has been a great deal of concern about the scientific accuracy of their content and what students learn while reading or listening to these books. Researchers have identified several limitations in science trade books, including errors, inaccuracies, and omissions about science concepts and phenomena, elements of fantasy, inaccurate illustrations, and anthropomorphism. Empirical studies have concluded that primary school students could form alternative ideas about science topics if the information presented in science trade books is inaccurate. The worsening environmental problems at the local and global levels have significantly im ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53154
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53154
ND
53154
Εναλλακτικός τίτλος
Scientific literacy and alternative ideas in science concepts caused by children's fiction books with environmental content: a content analysis
Συγγραφέας
Καζαντζίδου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Μιλτιάδης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κώτσης Κωνσταντίνος
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Βαβουγυιός Διονύσιος
Μαυρίδης Δημήτριος
Τσιχουρίδης Χαρίλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επιστημονικός γραμματισμός; Παιδική λογοτεχνία; Μυθοπλασία; Εναλλακτικές ιδέες; Ανάλυση περιεχομένου; Ατμοσφαιρική ρύπανση; Καταστροφή στρατοσφαιρικού όζοντος; Άνοδος μέσης θερμοκρασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)