Η σκοτεινή πλευρά της ηγεσίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση

Περίληψη

Η ηγεσία συνδέεται κυρίως με θετικές επιπτώσεις σε οργανισμούς και εργαζομένους. Ωστόσο η ηγεσία έχει και τη σκοτεινή πλευρά της, που προκαλεί σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους και στους οργανισμούς. Πολλές μελέτες, που αμφισβητούν το αλάθητο των ηγετών και προσδιορίζουν τους τρόπους διερεύνησης της αρνητικής ηγεσίας, έχουν δημοσιευτεί τις τελευταίες δεκαετίες. Στην παρούσα εργασία διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την ηγεσία είτε ως θετική, είτε ως αρνητική, μέσα από τις εργασιακές συμπεριφορές του διευθυντή του σχολείου τους. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, ο διευθυντής σχολείου είναι ηγέτης, καθοδηγητής και συνεργάτης, δραστηριοποιούμενος συνεχώς στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι διευθυντές των Ελληνικών σχολείων έχουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ρόλο. Βρίσκονται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας και είναι διοικητικά αλλά και επιστημονικά-παιδαγωγικά υπεύθυνοι για τη σχολική μονάδα. Στην έρευνα πήραν μέρος 1 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Leadership is mainly associated with positive impacts on organizations and subordinates. However, leadership has its dark side, which causes serious problems for followers and organizations. A lot of studies, which controvert leaders’ infallibility and identify the ways of investigating the negative leadership, have been published in recent decades. This thesis explores how teachers perceive leadership as either positive or negative assessing the principals’ work behaviors. According to literature the school director is a leader, a mentor and a collaborator involved in the direction of improving the quality of education provided. Greek school principals have a difficult and complicated role. They are at the top of the school ladder and administratively, scientifically-pedagogically responsible for the school unit. 1329 teachers of Greek primary and secondary schools participated in this study, where it was examined which cognitive – perceptual – emotional atomic dimensions affect teach ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52980
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52980
ND
52980
Εναλλακτικός τίτλος
The dark side of leadership in the primary and secondary greek education
Συγγραφέας
Μπαχαράκης, Θωμάς (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Κωνσταντόπουλος Νικόλαος
Γάκη Ελένη
Κίνιας Ιωάννης
Γλαβέλη Νίκη
Σάμιτας Αριστείδης
Τζιώνας Παναγιώτης
Ρουσσάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ηγεσία; Καταχρηστική διοίκηση; Καταστροφική ηγεσία; Διευθυντές σχολικών μονάδων; Ψυχολογικό συμβόλαιο; Στάσεις εκπαιδευτικών; Έδρα ελέγχου; Ευσυνειδησία; Άγχος εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)