Κοινωνικο-τεχνική μετάβαση και ανάδυση ρηξικέλευθων επιχειρηματικών μοντέλων: οι αστικές μετακινήσεις σε περίοδο οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης

Περίληψη

Οι μετακινήσεις των επιβατών και οι εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των κοινωνιών. Η οικονομική μεγέθυνση συνοδεύεται από σημαντική αύξηση της κινητικότητας και της προσβασιμότητας. Η οικονομική ανάπτυξη και η τεχνολογική εξέλιξη απαιτεί την ικανότητα διαχείρισης, υποστήριξης και επέκτασης της κινητικότητας των επιβατών και των εμπορευμάτων, καθώς και των υποκείμενων ροών πληροφοριών, καθώς οι κοινωνίες εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τα συστήματα μεταφορών τους για να υποστηρίξουν την πληθώρα των δραστηριοτήτων τους. Δραστηριότητες όπως η μετακίνηση, ο τουρισμός, η παροχή ενεργειακών αναγκών, καθώς και η διανομή εξαρτημάτων και τελικών προϊόντων (Rodrigue, Comtois & Slack, 2016). H ανάπτυξη συστημάτων μετακίνησης αποτελεί μια συνεχή πρόκληση για την ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας, τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και τη συμμετοχή στην παγκόσμια οικονομία, αλλά πλέον σε μια τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης (Carlos κ.ά. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Transportation is one of the most polluting activities, with urban mobility owning the higher percentage. Currently, 99.8% of the vehicles worldwide have internal combustion engines (ICE), and 95% of these use liquid fuels made from petroleum. The private car is the most common mode of urban mobility (UM) in Western countries, as it accounts for about two-thirds of daily commuting. Moreover, the car lies at the core of the socio-technical transportation system, characterised lock-ins. Policies are set to foster powertrains’ technological improvement for emissions reduction to reach emission targets, while there is also interest in shifting from ICE improvement to electric vehicles (EVs). But are the technological improvement and swift to different vehicle powertrains sufficient conditions to reach the emission targets? Are other policies, regulations, or actions necessary? Several researchers have analysed the transition of UM, focusing primarily on technological change and less on cha ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52664
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52664
ND
52664
Εναλλακτικός τίτλος
Socio-technical transition and emergence of groundbreaking business models: urban mobility in a period of economic and environmental crisis
Συγγραφέας
Γεωργατζή, Βασιλική (Πατρώνυμο: Βησσάριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Σταμπουλής Γεώργιος
Αδαμίδης Εμμανουήλ
Τζερεμές Νικόλαος
Αραποστάθης Ευστάθιος
Κωνσταντέλου Αναστασία
Παπαχρήστου Γεώργιος
Πολυδωροπούλου Αμαλία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικο-τεχνική μετάβαση; Συστημική δυναμική; Αστικές μετακινήσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)