Περίληψη
Η εργασία πραγματεύεται τις επικοινωνιακές συμπεριφορές, τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες στον Εργασιακό Σύμβουλο, προκειμένου να επιτελέσει Επαγγελματική Συμβουλευτική σε εκπαιδευόμενους. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, αναλύσαμε διαχρονικά: α. τις έννοιες της Ρητορικής και Επικοινωνίας, β. τις δομές και τις σχολές της Επικοινωνίας, καθώς και τη σχέση τους με τη Συμβουλευτική Επαγγέλματος, γ. τις προϋποθέσεις για μια ποιοτική επικοινωνία στο εργασιακό περιβάλλον, δ. την αμφίδρομη σχέση της Επικοινωνίας και της Συμβουλευτικής και ιδιαίτερα την συμβουλευτική προσέγγιση Gestalt, ε. το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στ. τον επαγγελματικό προσανατολισμό και το έργο του ΟΑΕΔ και ζ. την επαγγελματική ανθεκτικότητα και τη διαχείριση της σταδιοδρομίας στον ΟΑΕΔ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο του Εργασιακού Συμβούλου. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας αναδείξαμε τις επικοινωνιακές συμπεριφορές, δεξιότητες και στρατηγικές του σύγ ...
Η εργασία πραγματεύεται τις επικοινωνιακές συμπεριφορές, τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες στον Εργασιακό Σύμβουλο, προκειμένου να επιτελέσει Επαγγελματική Συμβουλευτική σε εκπαιδευόμενους. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, αναλύσαμε διαχρονικά: α. τις έννοιες της Ρητορικής και Επικοινωνίας, β. τις δομές και τις σχολές της Επικοινωνίας, καθώς και τη σχέση τους με τη Συμβουλευτική Επαγγέλματος, γ. τις προϋποθέσεις για μια ποιοτική επικοινωνία στο εργασιακό περιβάλλον, δ. την αμφίδρομη σχέση της Επικοινωνίας και της Συμβουλευτικής και ιδιαίτερα την συμβουλευτική προσέγγιση Gestalt, ε. το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στ. τον επαγγελματικό προσανατολισμό και το έργο του ΟΑΕΔ και ζ. την επαγγελματική ανθεκτικότητα και τη διαχείριση της σταδιοδρομίας στον ΟΑΕΔ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο του Εργασιακού Συμβούλου. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας αναδείξαμε τις επικοινωνιακές συμπεριφορές, δεξιότητες και στρατηγικές του σύγχρονου Εργασιακού Συμβούλου, ο οποίος διαδραματίζει και το ρόλο του Διαμεσολαβητή, του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι η αμεροληψία, η αμοιβαιότητα, η ισορροπία, η δικαιοσύνη, ο σεβασμός, η σοβαρότητα, η βοήθεια, η ψυχραιμία, η ενσυναίσθηση, το χιούμορ κ.α. Τον πληθυσμό της έρευνας αποτελούν Εργασιακοί Σύμβουλοι που εργάζονται στον Ο.Α.Ε.Δ. της Κεντρικής Μακεδονίας και το δείγμα, τα ερωτηματολόγια που συλλέχτηκαν (69). Ερευνητικό εργαλείο είναι το ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο καταγράφηκαν: α. Οι Επικοινωνιακές στάσεις, ικανότητες και συμπεριφορές των Εργασιακών Συμβούλων, β. η Ικανότητα Διαχείρισης Προβλημάτων και Συγκρούσεων και γ. η Ικανότητα Ενσυναίσθησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας, κατέδειξαν ότι: α. οι Εργασιακοί Σύμβουλοι κατά τη διάρκεια των συμβουλευτικών τους συνεδριών εφαρμόζουν στην πλειοψηφία τους τις βασικές αρχές και μεθόδους της Επικοινωνίας και Ρητορικής, οι οποίες είναι απαραίτητες για την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων, όπως: α. η ευγένεια, β. η αντικειμενικότητα, γ. η ψυχραιμία, δ. ο επεξηγηματικός και ξεκάθαρος λόγος, ε. η αποσαφήνιση ορολογίας για αποφυγή παρεξηγήσεων και στ. ο σεβασμός στον συνομιλητή. β. Οι Εργασιακοί Σύμβουλοι, παρότι δεν γνωρίζουν τις αρχές της Διαμεσολάβησης, εν τούτοις διαισθητικά ακολουθούν κάποιες γενικές αρχές κυρίως στον τομέα διαχείρισης και επίλυσης τυχόν προβλημάτων και συγκρούσεων που αναφύονται στην εργασία τους, όπως: α. η αποφυγή προσβλητικών καταστάσεων, β. η αποφυγή αντιπαραθέσεων, γ. η αποδοχή του λάθους και η αποκατάσταση μιας δυσάρεστης κατάστασης και δ. η συναισθηματική αποστασιοποίηση από μια δυσάρεστη κατάσταση. γ. οι Εργασιακοί Σύμβουλοι στην πλειοψηφία τους έχουν την ικανότητα ενσυναίσθησης και κοινωνικής νοημοσύνης και επιδιώκουν σε μια αλληλεπίδραση να γνωρίσουν και τη θέση του άλλου, έτσι ώστε να μπορέσουν να τον κατανοήσουν και να τον βοηθήσουν πιο αποτελεσματικά και δ. οι Εργασιακοί Σύμβουλοι που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν γνώριζαν το θεσμό της Διαμεσολάβησης. Όσα στοιχεία της Διαμεσολάβησης ανιχνεύθηκαν στην έρευνα, αποτελούν μόνο διαισθητική συμπεριφορά των Συμβούλων με άγνοια των αρχών της Διαμεσολάβησης, γεγονός που ενισχύει την άποψη για ανάγκη ενημέρωσης και επιμόρφωσης στον τομέα αυτόν.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this project is to discuss communication behaviors, skills and abilities which are essential for the Job Consultant in order to conduct Career Guidance to counselees. In the theoretical part we analysed: a. the concept of Rhetoric and Communication, b. the schools and educational organizations of Communication in relation with Career Counselling, c. the prerequisites for enhanced communication within working environment, d. the reciprocal connection of Communication and Counselling and in particular the Gestalt Approach, e. the notion of Vocational Guidance in Greece and abroad, f. Vocational Guidance and the service of Manpower Employment Organization, g. professional/job persistence career management emphasizing on Career Consultant’s role. In the field of research, we denoted communication behaviours, skills and strategies of a modern Career Consultant, who also performs as a mediator characterized by impartiality, mutuality/peer support, balance, fairness, respect, ear ...
The aim of this project is to discuss communication behaviors, skills and abilities which are essential for the Job Consultant in order to conduct Career Guidance to counselees. In the theoretical part we analysed: a. the concept of Rhetoric and Communication, b. the schools and educational organizations of Communication in relation with Career Counselling, c. the prerequisites for enhanced communication within working environment, d. the reciprocal connection of Communication and Counselling and in particular the Gestalt Approach, e. the notion of Vocational Guidance in Greece and abroad, f. Vocational Guidance and the service of Manpower Employment Organization, g. professional/job persistence career management emphasizing on Career Consultant’s role. In the field of research, we denoted communication behaviours, skills and strategies of a modern Career Consultant, who also performs as a mediator characterized by impartiality, mutuality/peer support, balance, fairness, respect, earnestness, facilitation, self-composure, empathy, humour and many more. The population selected for this research comprises Career Consultants working for Manpower Employment Organization in Central Macedonia and the sample, questionnaires collected(69). The research tool is the questionnaires, through which we recorded/registered: a. Career Consultants’ communication attitudes, behavior and skills, b. Problem-solving and conflict resolution skills, c. Skills of empathy. The results of this research demonstrate that: A: During consultation sessions, the majority of Career Consultants implement the basic principles and methods of Communication and Rhetoric which are essential to achieve a positive outcome and are defined as: a. politeness, b. objectivity, c. self-composure, d. illustrative and explicit speech, e. clarification of terminology to avoid misunderstandings and f. respect to the interlocutor. B: Career consultants, although they are not familiar with the principles of mediation, intuitively follow some more general principles especially in the field of Problem-solving and conflict resolution that arise in the workplace, such as: a. avoiding situations, b. avoiding conflicts, c. recognition of mistakes and coping with unpleasant situations and d. emotional distancing from unpleasant situations. C. The majority of Career Consultants possess the skills of empathy and social intelligence and through interaction they aim to familiarize with the other’s position too, so that they can gain an understanding of him/her and provide assistance more effectively and D. The Career Consultants who participated in this research were not familiar with/aware of the pattern of Mediation. Any elements of Mediation detected in /that emerged in this research resulted from the intuitive behavior / attitude of the Consultants who are unaware of the principles of Mediation, which reinforces the argument that complementary education is absolutely essential in this field.
περισσότερα