Οι έννοιες του εκπαιδευτικού και του μαθησιακού σχεδιασμού και οι εφαρμογές τους στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: ερευνητικά στοιχειοθετημένος σχεδιασμός μαθήματος προετοιμασίας εκπαιδευτικών σχεδιαστών σε περιβάλλον e-learning

Περίληψη

Η εκπαιδευτική διαδικασία όλο και περισσότερο λαμβάνει χώρα εκτός της συμβατικής αίθουσας διδασκαλίας, σε ψηφιακές «αίθουσες» και ιδεατούς χώρους στους οποίους η πρόσβαση γίνεται με ψηφιακές συσκευές συνδεμένες μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτό το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον, καλούνται πλέον οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτικοί σχεδιαστές να σχεδιάσουν τόσο τη διδασκαλία, τη μάθηση και την αξιολόγηση, όσο και το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων κάθε είδους, για την αντιμετώπιση προβλημάτων που απαιτούν ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον εκπαίδευσης απαιτεί επαναπροσδιορισμό της έννοιας του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και μετατόπιση της θεωρητικής και μεθοδολογικής προσέγγισης των εκπαιδευτικών από την σκοπιά του συμβατικού Διδακτικού Σχεδιασμού (Instructional Design) προς αυτή του Μαθησιακού Σχεδιασμού (Learning Design) ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The educational process increasingly takes place outside the conventional classroom, in digital “rooms” and virtual spaces accessed by digital devices connected via the Internet. In this digital educational environment, educators are now expected to design both teaching, learning and assessment as well as the educational materials that will be used in integrated educational programs of all kinds, to address difficulties that require human resource development. The effective design, development, and implementation of educational programs in the new digital environment requires a redefinition of the concept of Educational Design and a shift of the theoretical and methodological approach of teachers from the perspective of conventional Instructional Design to that of Learning Design. Teachers and educational designers working in the modern hybrid learning environment are called to respond and be familiar with new concepts, such as pedagogical scenarios, design patters, interaction models, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52470
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52470
ND
52470
Εναλλακτικός τίτλος
The concepts of instructional and learning design and their applications in teachers' education: evidence-based curriculum design for the preparation of instructional designers for e-learning
Συγγραφέας
Βολίκα, Σταματία (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Φεσάκης Γεώργιος
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Κοντάκος Αναστάσιος
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Μπράτιτσης Θαρρενός
Φωκίδης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός; Μαθησιακός σχεδιασμός; Ηλεκτρονική μάθηση; Ερευνητικά-Στοιχειοθετημένος Σχεδιασμός Μαθήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)