Σώμα και φυσική αγωγή: ιστορική, κοινωνιολογική προσέγγιση και διερεύνηση του ζητήματος στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η παρακολούθηση της κοινωνικής δυναμικής της εξέλιξης της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό περιβάλλον της Ελλάδας. Η Φυσική Αγωγή δεν είναι ένα απλό, μεμονωμένο μάθημα στα κατά καιρούς αναλυτικά προγράμματα, αλλά εκφράζει ένα κοινωνικό κεφάλαιο, το οποίο πρέπει να αναλυθεί. Το βασικό ερώτημα είναι εάν η Φυσική Αγωγή ως σχολικό μάθημα (παρακολουθεί τις κοινωνικο- οικονομικές εξελίξεις της κάθε εποχής και τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το μέλλον της Φυσικής αυτής Αγωγής στην σημερινή εποχή). Το επίσης βασικό ερώτημα είναι η θέση αυτού του μαθήματος στη γενικότερη δομή και λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, το οποίο έρχεται να ανταποκριθεί στις ανάγκες μίας σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ιστορική ανάλυση, κοινωνιολογία και παιδαγωγική συνυφαίνονται άρρηκτα σε αυτή τη μελέτη

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of this work is to monitor the social dynamics of the evolution of Physical Education in the school environment of Greece. Physical Education is not a simple, isolated subject in occasional curricula, but expresses a social capital, which must be analyzed. The main question is whether Physical Education as a school subject (monitors the socio-economic developments of each era and what this may mean for the future of this Physical Education in today's era). The also basic question is the position of this course in the general structure and operation of the full-day school, which comes to respond to the needs of a modern educational process. Historical analysis, sociology and pedagogy are inextricably intertwined in this study.
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/52273
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52273
ND
52273
Εναλλακτικός τίτλος
Body and physical education: historical, sociological approach and investigation of the issue in the all-day school program
Συγγραφέας
Λιοπύρη, Αμαλία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μπαμπάλης Θωμάς
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Λύτρας Ανδρέας
Τσομπάνογλου Γεώργιος
Δημάκη-Ζώρα Μαρία
Λαζαράκου Ελισάβετ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική; Ολοήμερο σχολείο; Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών; Κοινωνιολογία του Αθλητισμού; Φυσική αγωγή; Περιεκτική διδασκαλία; Αθλητισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.