Η εξέλιξη της φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (θεσμικό πλαίσιο, εκπαίδευση διδασκόντων, αναλυτικά προγράμματα, οργανωτικά ζητήματα): δύο αιώνες εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων (19ος και 20ος αιώνας)

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή της ιστορικής εξέλιξης της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κατά τον 19ο και 20ό αιώνα. Πρωτογενείς πηγές της εργασίας αποτέλεσαν Νόμοι, Βασιλικά Διατάγματα, Προεδρικά Διατάγματα, Αναγκαστικοί Νόμοι, Εγκύκλιοι, Υπουργικές Αποφάσεις, Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα, οδηγοί δημοδιδασκάλων. Από την ενδελεχή μελέτη των πηγών διαφάνηκε ότι οι ιδεολογικοπολιτικοί παράγοντες αποτέλεσαν τροχοπέδη στην εξέλιξη της φυσικής αγωγής και επηρέασαν την υπόστασή της και τη διαμόρφωσή της στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Στους παράγοντες αυτούς οφείλεται η διελκυστίνδα μεταρρυθμίσεων και αντιμεταρρυθμίσεων ανάμεσα σε αντίπαλα κόμματα και οι ξένες επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση (υιοθέτηση ξένων συστημάτων διδασκαλίας και διδακτικής μεθόδου όπως η αλληλοδιδακτική και η συνδιδακτική, η καθιέρωση γυμναστικών επιδείξεων). Τα γυμναστικά συστήματα που υιοθετήθηκαν, ως αποτέλεσμα των ξένων επιρροών ήταν το γερμανικό (αρχές του 19ου αιώνα), το σουηδικό (άτυπα το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper sets out the historical evolution of physical education in Greek elementary education during the 19th and 20th centuries. Its primary sources were the original texts of that period – Laws, Royal Decrees, Presidential Decrees, Emergency Laws, Circulars, Ministerial Decisions, school timetables and curriculums and guides for primary school teachers. The in-depth study of the sources shows that the strong presence of ideological-political factors held back the evolution of physical education and helped shape its content and place in the educational context. These factors were the cause of an endless succession of reforms and counter-reforms introduced by opposing political parties and allowed foreign influences to leave their mark on Greek education (introduction of foreign teaching systems and methods including peer tutoring or traditional teaching, introduction of gymnastic demonstrations). The physical education systems introduced as a result of these foreign influences were ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40447
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40447
ND
40447
Εναλλακτικός τίτλος
The evolution of physical education in greek elementary education (institutional context, teacher’s training, curriculums, organization): two centuries of educational reforms (19th and 20th centuries)
Συγγραφέας
Οικονομάκου, Μαρία-Μερσίνη του Παύλος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού . Τμήμα Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Αλμπανίδης Ευάγγελος
Κιουμουρτζόγλου Ευθύμιος
Καραφύλλης Αθανάσιος
Δέρρη Βασιλική
Αναστασίου Αθανάσιος
Διγγελίδης Νικόλαος
Κουρτέσης Θωμάς
Κούλη Όλγα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική γυμναστική; Γυμναστική εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 553 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)