Η αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στη Φυσική Αγωγή μέσα από το παράδειγμα του ελληνικού παραδοσιακού χορού

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος προαγωγής της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης, ειδικά σχεδιασμένου για τον ελληνικό παραδοσιακό χορό (ΕΠΧ) στη φυσική αγωγή, (α) στην ανάπτυξη και χρήση διαδικασιών αυτο-ρύθμισης από μαθητές/τριες της Ε΄ και Στ΄ δημοτικού και (β) στη χορευτική επίδοση των μαθητών/τριών. Η εργασία στηρίχθηκε θεωρητικά στην κοινωνικογνωστική προσέγγιση της αυτο-ρύθμισης της μάθησης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 94 μαθητές/τριες (49 αγόρια και 45 κορίτσια, ΜΟ=11.26 + 0.76 έτη), που κατανεμήθηκαν σε τρεις ομάδες: α) πρώτη πειραματική ομάδα (ΠΟ1), β) δεύτερη πειραματική ομάδα (ΠΟ2) και γ) ομάδα ελέγχου (ΟΕ). Και στις τρεις ομάδες διδάχθηκε το αντικείμενο του ΕΠΧ σε δώδεκα συνεχόμενα μαθήματα στη φυσική αγωγή. Η ΠΟ1 ακολούθησε το πρόγραμμα παρέμβασης για την προαγωγή της αυτo-ρυθμιζόμενης μάθησης και διδάχθηκε ΕΠΧ με τη μέθοδο σημειογραφίας Laban. Η ΠΟ2 διδάχθηκε ΕΠΧ με τη μέθοδο σημειογραφίας Laban, ενώ η ΟΕ διδάχθηκε ΕΠΧ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate the effects of an intervention program of SRL, designed for Greek traditional dance (GDT), on students’ development and use of self-regulatory processes and dance performance. The study was based on social cognitive perspective of SRL. For that propose, ninety four (N=94) 5th and 6th grade students (49 boys and 45 girls), 11-12 years old (M=11.76+0.76), were divided into three groups of approximately equal size. The first experimental group, the second experimental group and the control group. A quasi-experimental intervention study was used with pre and post-tests. All groups were taught the subject of Greek traditional dance for twelve consecutive physical education lessons. The first experimental group received the intervention and was taught GDT with the Laban Notation-based method for Teaching Dance (LANTD), the second experimental group was taught GDT with LANTD and the control group was taught GDT with the traditional method (mimet ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2024)
DOI
10.12681/eadd/51903
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51903
ND
51903
Εναλλακτικός τίτλος
Self-regulated learning in physical education through the example of Greek traditional dance
Συγγραφέας
Νικολάκη, Ευγενία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσούμπα Μαρία
Βενετσάνου Φωτεινή
Λυκεσάς Γεώργιος
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Τυροβολά Βασιλική
Γκιόσος Ιωάννης
Δανιά Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Aυτο-ρύθμιση; Μεταγνωστικές διαδικασίες; Προσανατολισμοί στόχων επίτευξης; Εσωτερικά κίνητρα; Χορευτική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.