Από τη μορφολογική μέθοδο ανάλυσης του χορού στη μορφολογική μέθοδο διδασκαλίας του, τον χορευτικό γραμματισμό και την κριτική παιδαγωγική: μια έρευνα δράσης στον ελληνικό παραδοσιακό χορό

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός προγράμματος διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού (ΕΠΧ), με τη χρήση της μορφολογικής μεθόδου διδασκαλίας, (α) στη χορευτική επίδοση και (β) στον χορευτικό γραμματισμό, υπό το πρίσμα της κριτικής παιδαγωγικής. Ειδικότερα, μελετάται η επίδραση του προγράμματος (α) στη συνολική χορευτική επίδοση, (β) στις βασικές κινητικές έννοιες της χορευτικής επίδοσης (Σώμα, Χρόνος, Χώρος, Βάρος, Σχήμα και Ροή), ξεχωριστά, και (γ) στις γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες της κριτικής σκέψης (ερμηνεία, ανάλυση, αξιολόγηση, εξαγωγή συμπερασμάτων, επεξήγηση και αυτορρύθμιση), σχετικά με την κατανόηση της χορευτικής μορφής, κατά τη διδασκαλία του ΕΠΧ. Για τον σκοπό, αυτό, διενεργήθηκε εκπαιδευτική έρευνα δράσης δύο ερευνητικών κύκλων, διάρκειας 10 και 5 εβδομάδων, αντίστοιχα, με τη συμμετοχή συνολικά 116 δευτεροετών φοιτητών/τριών της ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ ΕΚΠΑ [n (α΄κύκλου)=60, n (β΄κύκλου)=56]. Σε κάθε ερευνητικό κύκλο, οι φοιτητές/τριες ταξι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research was to study the effect of a teaching program, about Greek traditional dance (GTD), with the morphological method of teaching, (a) in dance performance and (b) in dance literacy, concerning critical pedagogy. More specifically, this research investigated the effect of this program (a) in the total dance performance, (b) in the basic kinetic concepts that constitute dance performance (Body-Time-Space-Weight-Schema-Flow), separately, and (c) in cognitive and metacognitive critical thinking skills (interpretation, analysis, evaluation, inference, explanation, self-regulation), regarding apprehension of the dance form, during the teaching of GTD. For that purpose, a two-circle educational action research was conducted, with a duration of 10 and 5 weeks respectively, participating 116 sophomores of SPESS/DPSS UOA [n (a' circle)=60, n (b' circle)=56]. In every research circle, the participants were assorted in two groups: Experimental Group A, which taught with t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51119
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51119
ND
51119
Εναλλακτικός τίτλος
From the morphological method of dance analysis to the morphological method of dance teaching, dance literacy and critical pedagogy: an action research in Greek traditional dance
Συγγραφέας
Φούντζουλας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσούμπα Μαρία
Τυροβολά Βασιλική
Γκιόσος Ιωάννης
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Βενετσάνου Φωτεινή
Λυκεσάς Γεώργιος
Δανιά Ασπασία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φούντζουλας, Γεώργιος; Μορφολογία; Μορφολογική μέθοδος; Μορφολογική μέθοδος ανάλυσης; Μορφολογική μέθοδος διδασκαλίας; Χορευτικός γραμματισμός; Κριτικός γραμματισμός; Κριτική παιδαγωγική; Κριτική σκέψη; Ελληνικός παραδοσιακός χορός; Χορός; Έρευνα δράσης; Διδασκαλία; Πολυγραμματισμοί; Χορευτική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)